חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

הבריחה הרומנטית האולטימטיבית: אי ירוק בים

מהו המקום הכי יפה לומר בו "אני אוהב אותך", אם לא על אי אבוד באוקיינוס? מה יותר מתאים מאי טרופי בלב הים, להצעת נישואים שאי אפשר לסרב לה? ואם כבר התחתנתם, יעד לירח דבש מוצלח הוא בוודאות אי בודד. כי הרי מי לא חלם לברוח מהמציאות ולנחות עם אהובתו על חוף חול לבן של אי בתולי, רחוק מכל טרדות השגרה? להגשמת החלום, להלן 5 הצעות לבריחה רומנטית מהיבשת.  

ליזה אמויאל
20/02/2019

פורטו וקיו Porto-Vecchio (קורסיקה) - אי היופי (L’Île de Beauté)

תושבי קורסיקה הם אנשים מאד רומנטיים וככאלה הם יגידו לכם שקורסיקה, אי קסום בדרום צרפת, הוא המקום הרומנטי ביותר בעולם. למרות נטייתם הידועה להגזמה, במקרה הזה, אפשר להאמין להם. ואיך לא, עם חופים מרהיבים, שמורות טבע אדירות, מדבר, אגמים, צוקים, הרים, כנסיות ונופים בראשיתיים. נציין גם את המוזיקה ויצירות האמנות המשקפות את היופי המקומי. 

אתרי חובה: כמעט כל מקום בקורסיקה הוא יפה ומעניין אבל לפורטו וקיו חן מיוחד. שייט בספינת מפרשים ממנה תוכלו לצפות בדולפינים ובדגים מעופפים תוך סיור בין האיים זו חובה מוסרית, כמו גם לעלות לאוספדל (Ospedal), כפר קטן בגובה 900 מ', לטייל ביער בלרוצ'יו (Belaruccio) ולהגיע למפל המרשים פיסייה די-גז'אד  Piscia di Ghjadd.

איך אומרים בקורסיקאית "אני אוהב אותך"? צילום: shutterstock 
 
ההיסטוריה הרומנטית: רומנטיות וגבורה הולכים יחד- הקורסיקאים הוכיחו את עצמם לא מעט במעשי גבורה ואצילות, ובפרט כלפי יהודים. משחר הזמנים (שנת 800) קורסיקה שימשה מקלט ליהודים שברחו מרדיפות, ועד להצלת אלפי יהודים במלחמת העולם השנייה. מאז ומתמיד, יהודים אלו ואחרים התקבלו כאן ללא כל אפלייה, כאחים שווים. כתוצאה מכך, הם נשארו והתאקלמו עד כדי כך שהיום לכ-25 אחוז מהאוכלוסייה המקומית יש שורשים יהודים. עוד נוסיף את התמיכה ללא פשרה שקורסיקה תמיד הפגינה למדינת ישראל - החל מהעברת נשק להגנה  ב-1947, וכן, קורסיקה היא המקום היחיד באירופה שלעולם לא היו בו תקיפות על רקע אנטישמי. בקיצור, קורסיקה וישראל זה סיפור אהבה בפני עצמו.

מידע שימושי: אין טיסות ישירות מישראל לקורסיקה מה שמחייב עצירה בצרפת או איטליה.
המלצה ללינה רומנטית: מלון מריוזה
ופרט חשוב לסיום, איך אומרים בקורסיקאית "אני אוהבת אותך"? amu te cara   

הידרה Hydra (יוון) Dance me to the end of love

ממוקם אל מול חופיה הדרומיים של יוון, האי הקטן הזה שטרם נפגע ממגפת התיירות (ונקווה שהכתבה הזו לא תשנה את המצב), טומן בחובו מגוון רב של אטרקציות: מנזרים ציוריים, נמל יפייפה, סמטאות ובתים כפריים, וכן גרים בו באנונימיות כמעט מוחלטת אומנים ומפורסמים יוונים רבים. ייחודו של האי הוא שאין בו מכוניות ואין תחבורה ציבורית ולכן השקט השורר בו הוא כמעט מעורר השראה. 
בלי מכוניות ותחבורה ציבורית - אי שקט בים. צילום: shutterstock
 
אתרי חובה: הנקודה הגבוהה באי היא ההר ארוס, המתנשא לגובה של 590 מטרים מעל פני הים. שמו מספיק רומנטי בפני עצמו, אך בפסגתו תמצאו שני מנזרים פתוחים לציבור עם נוף מרהיב כפי שאנחנו אוהבים בפסגה. בנוסף, ישנן כנסיות מרשימות והמון גלריות אומנות מפוזרות ברחבי האי. 

ההיסטוריה הרומנטית: מסתבר שגם ליאונרד כהן ז"ל (ששורות אלו נכתבו, למרבה האירוניה, יום לפני מותו) חשב שהאי המיתולוגי הזה רומנטי. כהן חיבר כאן את שני ספריו (Favourite game & Beautiful losers) ובעיקר פגש את מריאן ג'נסן, אהובתו במהלך שנות השישים ומקור השראה לשירים רבים, ביניהם: So long Marianne . ניתן לחפש את ביתו בשכונה המקסימה קמיניה (Caminia) שרכש ב-1500 דולר בעזרת ירושה שקיבל מסבתו.

מידע שימושי: כאן תמצאו הכל על האיים היוונים, וכאן תוכלו לראות תמונות מביתו של לאונרד כהן בהידרה
ואיך אפשר בלי ללמוד איך לומר "אני אוהבת אותך" ביוונית: sagapo

קינגסטון Kingston (ג'מייקה)

קינגסטון היא בירתה של ג'מייקה - מדינת אי קטנה (כחצי ממדינת ישראל) הנמצאת בקריביים בסמוך למרכז אמריקה. תמצאו בה חופי חול לבן אינסופים, אוכלוסייה מגוונת, חייכנית וצבעונית, כשברקע כמעט תמיד תתנגן לה מוזיקת הרגאיי. בקינגסטון יש מלא כנסיות מכל הזרמים ובחלקן ניתן להאזין לשירת גוספל בימי ראשון בבוקר. תרבויות רבות, כגון הטיינוס (התושבים הראשונים של הקריבים), מתיישבים ספרדים, עבדים אפריקאים, ומהגרים הודים וסינים, השאירו כאן את חותמם, מה שתורם למגוון התרבותי העשיר. הדבר מתבטא גם בארכיטקטורה, באומנות, ובמטבח הרסטאפרי שבו תמצאו את ה"אייטל"- דיאטה אקזוטית המשלבת אננס, קוקוס, קינמון ואהבה לחיים. 
קינגסטון, ג'מאייקה - לא רק גאנג'ה. צילום: shutterstock 

אתרי חובה: טיול ברפסודה מבמבוק על נהר "מרטה בראה" כשברקע ציוצי הציפורים האקזוטיות, ירידה סוערת ביער הטרופי ברכבת-מזחלת, רחיפה בשמיים ברכבל Sky Explorer וחתונה אזרחית בחיפזון - ממש כמו בלאס וגאס, רק עם נוף מדהים. 

היסטוריה רומנטית: בוב מרלי, פיטר טוש ועוד זמרים ידועים רבים עברו כאן חלק גדל מחייהם, ובשכונת טרנצ'טאון (Trenchtown) ניתן לטייל ברחובות הקרואים על שמם של זמרי הרגאי המפורסמים. שימו לב ששכונה ססגונית זו היא גם המסוכנת והענייה ביותר בעיר, דבר שיאפשר לך להיות גיבור/ה ולהציל את חיי אהובתך.

מידע שימושי: אין טיסות ישירות לג'מייקה ויש לטוס דרך צפון אמריקה (ניו יורק או מיאמי).
המלצה ללינה: רוקהאוס 
שימו לב שאת הקליפ של השיר REVOLUTIONׂ של בוב מארלי צילמו גם בקינגסטון.
ולסיום, איך אומרים "אני אוהבת אותך" בקריאולית? mwen enmen

אושואיה Ushuaia (ארגנטינה)

העיר הציורית והכי דרומית בעולם שוכנת באי גרנדה השייך לארץ האש. היא מוקפת ים, יערות, אגמים והרים מושלגים. זו לא עיר יפה במיוחד אבל מרתקת היא כן, ואם רצית לקחת את אהובך לסוף העולם להצהרת אהבה מפתיעה במיוחד, הגעת למקום הנכון.

אתרי חובה:  הפארק הלאומי של טיאררה דל פואגו (Tierra del fuego) הוא מקום בו נוכל להפגיש את בן הזוג עם יצורים יותר מוזרים מאיתנו- עופות-ים, כלבי-ים, סוסי-ים, וכמויות דגה עצומות. כדאי להגיע גם לאגמים המוגנים: פאגנאנו ו-אסקונדידו ( Escondido and Fagnano Lake). כמו כן, לכו אל הנמל בעת שהספינות עוגנות, ותזכרו שהשקיעות והזריחות הנשקפות מאושואיה (Ushuaia) נחשבות ליפות בעולם. מנקודה זו ניתן לצאת בהפלגה לאנטרקטיקה (!) ולצפות בתושבי הקוטב הדרומי החמודים ביותר, הלא הם הפינגווינים. 
הזריחות והשקיעות היפות בעולם. צילום: shutterstock

היסטוריה רומנטית: קשה לדמיין שגן העדן למטיילים הזה היה בעברו כלא שכמו נלקח מהגי
הינום, בו היו "משתיקים" את המתנגדים לשלטון. אז למי שמחפש קצת ריגושים, כדאי לבקר בכלא ובמוזיאון של "סוף העולם", בו מסופר על התושבים הראשונים של האי: האסירים שבנו את הכלא שלהם בעצמם, והשבטים הפרימיטיביים, ילידי האי שנכחדו: השלקנאם והיאמאנס (Shelk’nam & Yamanas) זה בהחלט מקום טוב להעריך בו את החופש, ולשקול שוב את כל הרומנטיקה הזו.

מידע שימושי: לאושואיה טסים מבואנוס איירס, או לחלופין נוסעים באוטובוס דרך הגבול הצ'יליאני.
המלצה למלון רומנטי: Tierra de Leyendas Boutique Hotel
ואיך אומרים "אני אוהב/ת אותך" בספרדית אתם בטח יודעים: te quiero כמובן 


אניסקילאן ׁEnnileskillenׁׂ (אירלנד)

לאירלנד יש יופי עתיק שהופך אותה לרומנטית במיוחד, וזה רק הגיוני לאי שאירח את הקדוש ולנטיין בסוף ימיו. שרידי קדוש האוהבים שמורים בכנסיית Whitefriar Street Church  במרכז דבלין. כמו כן, אירלנד שמשה תפאורה קסומה לאין סוף סיפורי אהבה ואגדות, אז ניתן לומר שרומנטיות זורמת בוורידים של כל כפריה.

אתרי חובה: אזור האגמים של פרמנאג (Fermanagh) כולל 700 ק"מ של נחלים, נהרות ואפיקי מים. ה- Lough erne הוא הרחב ביותר וסביבו מפוזרים מעל 150 איים, וביניהם, דבניש (Devenish), אתר נזירי מדהים ובו שרידי מנזר ממי הביניים. אניסקילאן ( ׁEnnileskillenׁׂ) עיירת נופש תוססת המחברת בין שני אגמים שופעי חי וצומח נמצאת כאן גם, ומציעה מגוון אטרקציות: שוק אמנים, כנסיות גותיות, טיילת על שפת הנהר, פארק מרשים וטירה ניאו קלאסית מסוף המאה ה-18, Castle .Coole

היסטוריה רומנטית: ישנן שפע אגדות טרגיות ומרתקות על אניסקילאן, ושני השמות הגדולים של הספרות האירית - אוסקר ווילד וסמואל בקאט - גדלו כאן ולמדו בבית הספר Portora Royal School - בית הספר הפרוטסטנטי הישן ביותר באירלנד (1608). אז הנה ציטוט מכל אחד מהם על אהבה, כנושא למחשבה ולדיון במהלך הטיול הרומנטי שלכם: אוסקר ווילד: "אי וודאות היא תמציתה של אהבה"  (פתגמים, 1854-1900) סמואל בקאט: "מה שקוראים אהבה, זו הגלות, עם מידי פעם גלויה מהארץ" (אהבה ראשונה, 1946)

מידע שימושי:
יש טיסות ישירות מישראל לדבלין - אורכן כ-7 שעות.
מקום לינה מומלץ הוא טירת פנינגסטון, להרגשת מלכותיות אירית אמיתית. 

לסיום, אנו מקווים שמצאתם עניין באתרים הייחודיים האלה, ושהחלטתם לאמץ את הרומנטיקה לליבכם, לעלות על מטוס עם יקירתכם/ן, ולהפתיע את עצמכם ביעד פחות שגרתי לחופשה בלתי נשכחת.  

חופשה נעימה!






ליזה אמויאל
ליזה אמויאל

שם - ליזה אמויל
גיל - 46
אזור מגורים - אמירים

מה צריך להיות בצימר מושלם מבחינתי? טעם טוב בעיצוב ובאירוח
הצימר המועדף עליי: כליל הנוף
על מה לא אתפשר בצימר: ניקיון
החוויה שהכי זכורה לי מביקוריי בצימרים: מארחים חביבים

עוד כתבות של
עוד כתבות של
כל מי שהיה ביוון התמכר. אי אפשר שלא. האוכל הטעים בטברנות כשברקע מתנגנת מוסיקה יוונית עליזה, השיטוט העצל בסמטאות צבועות כחול לבן ושיחי בוגונוויליה ורודה מקשטים מסביב, רחצה בים התכול הצלול, וברכת 'קליספרה' לעת ערב, רגע לפני שעוד כוס אוזו נגמעת. אז ייתכן שברודוס, מיקונוס או סנטוריני כבר הייתם. אבל על סמוטרקי, שמעתם? 
להמשך קריאה
אם בתור ילדים פקחתם עיניים גם כששחיתם בים, ותמיד עניין אתכם להפוך קונכיות ולגלות מה בדיוק חי שם בפנים, כנראה שנולדתם לצלול. תאמינו או לא, יש אנשים שמסיכה על הפנים בשילוב חליפה ובלוני חמצן זה משהו ממש סביר מבחינתם. באופן אישי אני מקנאה, כי מה לעשות, להיכנס אי שם מתחת לגלים ולרחף בתוך השקט הצלול הזה - זו חוויה מיוחדת במינה. אבל, איפה הכי כדאי לצלול? הנה כמה מהאתרים המומלצים בעולם. 
להמשך קריאה
סגרתם וילה או צימר בצפון ומחפשים איך למלא את הלו"ז שלכם? הנה כמה המלצות ליקבים מופלאים שמבטיחים חוויה אירופאית ממש כאן אצלנו
להמשך קריאה
שמש, בילויים, חתיכות וחתיכים, דולפינים מקפצים, אלמוגים צבעוניים, בירה קרירה, והים האדום המרגיע. באילת יש את כל מה שצריך בשביל חופשה מענגת וטובה, וכל זה במרחק של ארבע שעות נסיעה מהמרכז, או טיסה קצרה מתל אביב. אז, קפצנו? 
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!