חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

המסע לחתונה המושלמת - ולחיים שאחריה

במילה אחת - תעשייה. בשלוש מילים - היום המיוחד שלכם.
חתונות, רבותיי וגבירותיי, הן כבר מזמן לא רק אירוע שבו הזוג שהחליט להתאחד בברית הנישואין מזמין את משפחתו ומכריו לשמוח ולחגוג ביחד איתו. חתונות הפכו להיות הפקת ענק מסחררת, אליה נכנסים שני אנשים תמימים בסך הכל שמוחם נשטף בפנטזיות אין קץ על החתונה "המושלמת". אז הגיע הזמן לבדוק האם היא קיימת, אותה חתונה מושלמת, ואיך נראה הדבר הזה שלא מרבים לדבר עליו. נו, אתם יודעים, החיים שאחריה.

אוסנת שפרלינג
20/02/2019

הסיפור של גידי ונורית

נורית וגידי הכירו שנה לפני שהמילה 'חתונה' הופרכה ביניהם לאוויר. היה להם כיף, היה להם רומנטי, היה להם תמים. אתם יודעים: זוג טרי. אוהב, מכיר, מתרגש. פשוט כזה. ואז החליטו השניים להתחתן. ששון ושמחה היו בבתי ההורים עת הזוג הצעיר בישר את הבשורה מרנינת הלב, והחיוכים והחיבוקים לא פסקו.

ואז, הזוג התיישב לדבר על אופי החתונה ומה הם רוצים שיהיה בה. נורית דיברה על חתונה גדולה בסגנון "דיסקו" של שנות השמונים, עם המון מוזמנים ועוגה ענקית ומוגזמת של שש שכבות ודמויותיהם מגולפות בבצק סוכר ססגוני בפסגתה, וגידי לעומת זאת, חשב דווקא על חתונה קטנה ואינטימית, בחצר הבית, אותו בית נעים בכפר הקטן שעברו לגור בו אך לפני מספר חודשים. גידי רצה לוקאלי. נורית רצתה גלובאלי. קולוסלי. מונומנטלי. ועוד המון מילים עוצמתיות בלועזית. 
לשחרר את הפנטזיה, לאהוב במציאות.  צילום: shutterstock

אז מה הם עשו בסוף אתם שואלים? מה שעושה כל זוג שמבין שזוגיות זה כבר לא רק את/ה עם עצמך ועם הגחמות שלך - הגיעו לפשרה. לבסוף הייתה חתונה בחצר, קטנה ואינטימית, וכמה ימים אחריה - מסיבת דיסקו לוהטת בסטייל האייטיז, במועדון מגניב ששכרו. אז סוף טוב הכל טוב. אבל, האם תמיד זה מסתיים כך? 

לפעמים החתירה הכמעט אובססיבית לעבר ה"חתונה המושלמת" בוצעת סדק קטן בין בני הזוג, שלפעמים אחד מהם מוותר על רצונותיו למען רצונו העז והמתפרץ של האחר, ולויתור הזה יכול להיות מחיר מאוחר יותר. לכן זכרו, ההחלטה על אופי החתונה, וההכנות אליה, היא של שניכם. בטאו את הרצונות שלכם, ותהיו אותנטים. כי אתם ממש לא חייבים להיכנס לגיליון הבא של "מתחתנים" - אם זה לא אתם.

היום שאחרי - ולמה אף אחד לא מדבר עליו

כל זוג שאי פעם תכנן חתונה יוכל לומר לכם כמה שעות של סידורים, ימים עמוסים, ולילות חסרי שינה הם השקיעו בתכנון של חתונתם. הרי יש כל כך הרבה החלטות לקבל - ולפרקים נדמה שהן ממש קריטיות (גם אם הן ממש לא). בחירת המקום, השמלה, המוזמנים, האוכל, הקינוחים, האלכוהול, הדי-ג'יי, הצלם, והכדור לכאב הראש שנוצר מכל זה.

אגב, שלא תחשבו שהזוגות שהולכים על משהו פשוט וצנוע יחסית, לא גם "עובדים" איזו תקופה בתכנון והפקת החתונה (או בישיבות ודיונים מתמשכים עם מפיק האירוע) כמו מקביליהם חובבי הגאדג'טים וההפתעות: הפרחת יונים עם זיקוק במקור, סבא יוצא מתוך עוגת החתונה עם שלייעקס וכובע של קוסם, סבתא יוצאת אחריו בריקוד דאנס מטורף ומוציאה ארנב מהכובע של סבא. בקיצור, המון השקעה, לחצים, ורצון שהכל יעבור בשלום ובטוב.

אבל, על היום שאחרי ממעטים לדבר. הרי אותו זוג תמים התכנס יחד לא רק ללילה אחד של שכרון חושים וריקודים מביכים, אלא ללא פחות מאשר לכל החיים (או לפחות לחלק מהם). אז מדוע אותו ערב מקבל כל כך הרבה תשומת לב חסרת פשרות, ואילו ה"חיים עצמם" נדמים כמו איזה מן דבר אפרפר ולא סקסי בעליל שאף אחד לא מעוניין לדון בו?

אולי כי כאלה אנחנו, אנשי המערב. אוהבים לחיות מ"פיק" ל"פיק". אוהבים את רגע השיא של החיים. הרגעים האלה שנדמה ששום דבר אחר לא קיים, לא משנה, לא נוכח - מלבד הרגע הזה.

המאמינים שבינינו אגב (ולא חייבים להיות עם כיפה על הראש כדי להתחבר למשפטים הבאים) חווים את ערב החתונה כמרחב של מפגש מקודש בין שתי נשמות כשביניהן יש אורחת כבוד רצינית, הרי היא השכינה בכבודה ובעצמה. לדידם, האירוע הזה טומן בחובו הזדמנות להתעלות רוחנית מאין כמוה. זהו רגע אחד מקודש בין איש ואישה, כזה שאין שום מצב לוותר עליו. וכך, עטופים בו כטלית צחה, הם נשבעים זה לזו לעולמים. נייס.

ובינתיים, במציאות

לפעמים כל הסיפור הזה של חתונה ילדים וזוגיות מונוגמית עובד. יש כאלה שהתמזל מזלם, ועלתה בידם הזכות להשכיל כיצד לשמר את הקשר, ובמקביל לפתח ולצמח אותו כך שהאבק לא מכסה והשעמום לא דופק בחלון. אבל במציאות שכן דופקת על החלון, נכון להיום לא נראה שמונוגמיה לאורך זמן זו המצאת המאה הנוכחית. לפחות לא בקרב 50 אחוז מהזוגות הישראלים החילונים שהחליטו לסיים את דרכם הזוגית המשותפת.

לפעמים זה כי באמת תם הטקס, והגיע הזמן להמשיך הלאה. ולפעמים זה כי שוב צץ לו אותו פער בין הפנטזיה שמתחולל במי מראשם של בני הזוג לגבי איך ומה בן הזוג צריכ/ה להיות עבורי. זו אותה פנטזיה שהייתה על יום החתונה, עם שכחת החיים שאחריה (לא כולל שבועיים ירח דבש במלדיביים). זו העלאה על נס של ארבע שעות של שכרון חושים, ואז התבוננות אפורה על המשך היחסים. 

רבים ורבות מאיתנו חוטאים לכך, ומבצעים "השלכה" אישית על בן/בת הזוג שלנו. אנו כמו "מקרינים" עליהם את הסרט המושלם שיש לנו בראש על יחסים, ואם הם לא נכנסים לתפקיד שייעדנו להם, אנחנו מקבלים את זה ממש קשה. וכשה- "היי" של החתונה יורד, אנו נשארים עם הצל של מה שחשבנו עליהם, של מה שרצינו להיאחז בו כל כך חזק. אאוצ'. 

לנפץ את מחיצות האשליה ולפגוש במציאות. 
 
אבל חברות וחברים, אל תאמרו נואש. קשר אוהב ואמיתי טבעו להתפתח עם הזמן. ובכל זאת, הבה נסתכל על חמישים האחוזים שכן מצליחים להישאר יחד, וחלק מהם אפילו בטוב. מספר יפה יחסית למין האנושי, לא?

הרעיון הוא להסתכל על החתונה כעל עוד נקודה בדרך שלכם יחד. זה לא שאסור לפנטז ולחלום, ולעשות משהו אוונגרדי או מצחיק באירוע שלכם. אלא רק לזכור שזה חלק קטן בתוך מרקם החיים שאתם בונים כעת, וביום שאחרי אתם תתעוררו עם הנגאובר, הר של צ'קים, וכמה עוגות שאף אחד לא הספיק לאכול, וזהו, מעכשיו זה רק שניכם. בלי פנטזיות מהאייטיז, בלי בצק סוכר. אתם. 

ולסיום, מילה אחרונה לגבי חתונות סופר משוקעות.
אתם יודעים איך זה, תשימו שבעים עוגות קונדטוריה מטורפות על השולחן. בסופו של דבר, הכי טעימה תהיה זו שאתם הכנתם, במו ידיכם. זו ששמתם בה כוונה אישית ואהבה אמיתית שבאה ישר מהלב. 
אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של מתחתנים - החתונה המושלמת
עוד כתבות של מתחתנים - החתונה המושלמת
מי לא מכיר את זה: אתם מזמינים את צימר החלומות שלכם, ומדמיינים חופשה זוגית שקטה, רומנטית ושלווה, אולי אפילו עם בריכת שחיה שתרענן אתכם. והנה, כבר בפריקת המזוודה אתם שומעים קולות צהלת ילדים מהבריכה המשותפת... 
להמשך קריאה
תשכחו מאותם מעונות מוזנחים עם קירות מוכתמים, מיטות קומתיים חורקות וחדרי אמבטיה משותפים שמיועדים לתרמילאים דלי תקציב. האכסניות חוזרות לקדמת הבמה, ובגדול. בסגנון מלונות בוטיק, עם עיצוב מקורי ומושקע, נוחות מלאה, ואווירה חברותית במיוחד - הדור החדש של האכסניות יודע הצלחה חסרת תקדים בעולם כולו.
להמשך קריאה
אם פעם הייתם עוצרים לקנות סנדוויץ' בתחנת דלק, היום הדרך לצפון כבר קיבלה שדרוג קולינרי בזכות עגלות קפה עם תפריטים שווים, וייב קליל והרבה קסם – קבלו את עגלות הקפה המומלצות שלנו בצפון
להמשך קריאה
כשיום ההולדת של בן/בת הזוג מתקרב,  זו יכולה להיות חוויה של התרגשות נעימה, או לחילופין אירוע שגורם להזעה מתונה בכפות הידיים. "מה כבר אני יכול לקנות שאין לה?" או "מה ישמח אותו באמת?" - אלה הן חלק מהשאלות שחלקנו ניתקלים בהן. לפעמים, אפילו אחרי שכבר בחרתם, תמשיכו לתהות עד כמה היא או הוא יאהבו את השי החמוד שלכם, כשהכי חשוב לכם, זה - להיות מקוריים. לא עוד תכשיט, לא עוד מסאז' מפנק עם ארוחת בוקר.  הפעם, נבדוק מהן אותן מתנות שאולי לא הכרתם, או לא חשבתם עליהם כאופציה. מתנה שהיא בעצם חוויה שנשארת לכל החיים. אז יום כיף בספא למשל לא תמצאו בכתבה הזו, אבל קבלו כמה רעיונות אחרים מגניבים לא פחות וכנראה שיותר, בכתבה הבאה.
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!