חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

חלומות בין הצריחים - הטירות היפות ביותר בעולם

האם נדמה לכם לפעמים שבגלגול קודם הייתם רוזן וקיסרית שחיו בטירת פאר אי שם באירופה? שבמקום ג'ינס וגופיה אתם תראו הרבה יותר טוב בשמלה נפוחהעם מחוך, וחליפת שלושה חלקים עם הרבה מאוד כפתורים? אם כך, יכול מאוד להיות שהטיול הבא שלכם צריך להתמקד בטירות מיוחדות שמונחות בנוף יוצא דופן.  

אוסנת שפרלינג
20/02/2019
טירה היא למעשה ארמון מבוצר, שהתאימה למשפחות מסוימות בתקופות מאוד מסוימות, בהן אבירים, מלכים והרבה מאוד סוסים היו חלק בלתי נפרד מאביזרי הבית. אותם אצילים שגרו בטירות הללו למעשה שלטו על הכפרים הסמוכים, והיו עסוקים מעל הראש בענייני שליטה ואגו תוך שתיית המון יין מכדי נחושת. הבה נביט בכמה טירות ששוות ביקור באירופה, וגם, הפתעה אחת בסוף.  

סקוטלנד - לא רק וויסקי 

בקצה הצפון מזרחי של Loch Awe שוכנת טירת קילכורן (Kilchurn) שנבנתה במאה ה-15 וה-17 על חצי אי סלעי. במאה ה-18 הטירה ננטשה וב-1879 הוריקן שבר את קצה המגדל, ששוכב עדיין בחצר הטירה. בתקופות שמפלס המים עולה לגבהים, האתר הופך להיות אי. 

תזכרו, לוך - זה אגם.  צילום shutterstock 
 

המנזרים של מטאורה 

מטאורה, השוכנת לא כל כך רחוק מכאן, במחוז תסליה שביוון, הוא השם של הצוקים והמנזרים התלויים. העיירה קלמבקה והישוב קאסטרקי הם נקודות היציאה לטיולים במטאורה וכדאי להזמין שם מקום לינה מראש שכן יעד זה הוא אחד מפלאי תבל והוא מתוייר כל השנה. 
מצוקי מטאורה הם סלעי בזלת עצומים, המתנשאים לגבהים בלתי נתפסים, ובראשם שוכנים מנזרים. למנזרים מגיעים במדרגות (בהצלחה עם זה) ושם ניתן אפילו לפגוש נזירים שחיים שם גם היום (לא יכלו לעשות מעלית?). שבילי הליכה ישנם גם בינות לצוקים וכביש נח ומקסים ביופיו מקשר בין נקודות התצפית היפות. 

שבילים בין הצוקים, מנזרים קסומים בפסגות - מטאורה. צילום shutterstock 
 

מון סן מישל - בגאות ובשפל 

אחד הדברים הידועים על מון סן מישל (Mont Saint Michel) הוא שבשעת הגאות הוא מתכסה מים והופך לאי ואז המבקרים ממהרים לעזבו. 
על האי הקטן הזה (היקפו פחות מקילומטר) שוכן כפר מימי הביניים ויש האומרים שזה הכפר היפה ביותר בצרפת. הכפר, שכולו מדרגות תלולות וסמטאות מפתיעות מחובר ליבשה בשביל שמתכבה מים עם בוא הגאות. תזמן הגאות והשפל הידוע מראש מסייע למבקרים במקום לדעת מתי לא להחנות את הרכב בחניה. במרומי הכפר תמצאו מנזר, כנסיות, אולמות אבירים ואחרים, שיקחו אתכם למסע בזמן. 


משחקי הגאות והשפל - מון סן מישל. צילום 123RF

טירת נוישוונשטיין (Neuschwanstein) נמצאת בדרום מדינת בוואריה שבגרמניה, בעירה פוסן (Fussen) שבסמוך לגבול האוסטרי. פירוש שם הטירה הוא "אבן הברבור החדשה" (תסתכלו עליה ותבינו למה) והיא ידועה גם בשם "טירתו של לודוויג" (או "לודוויג המשוגע") הוא מלכה השני של ממלכת בוואריה שנסיבות מותו מתפצלות לכמה גרסאות ואפופות מסתורין. בטירה מבקרים כ- 1.3 מיליון תיירים מידי שנה ובכך הופכים אותה לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר באירופה. בטירה ניתן לבקר במסגרת טיול מודרך של 35 דקות. 

יפה כמו ברבור, טירת נויישויינשטין. צילום 123RF 
 

איך אומרים טירה באיטלקית? 

טירת סנטאנג'לו (באיטלקית: Castel Sant'Angelo) היא טירה עגולה הנמצאת ברומא שבאיטליה. במקור היה המבנה מאוזולאום שנבנה על ידי הקיסר הרומי אדריאנוס עבור עצמו (מה שנקרא, פירגן). המבנה ממוקם בקרבת הותיקן ושימש במשך מאות שנים כמצודה וטירה. כיום המבנה הוא מוזיאון. עצם העובדה שהיא ניצבת מעל נהא הטיבר מוסיף לה הוד והדר שגם ככה לא חסרו לה. סופרים מימי הביניים סיפרו שלעיתים הגשר המוביל למצודה היה כה צפוף שאנשים נפלו וקיפחו את חייהם בנהר. היום במוזיאון מוצגים פסלים, ציורים כלי חרס, ואוסף כלי נשק מהמאות ה-15 עד ה-19.
  
תגידו שהיא לא מדהימה. צילום 123RF 
 

ובינתיים, בהודו הרחוקה 

את הכתבה הזו נסיים דווקא מחוץ לאירופה, אי שם בהודו, בעיר אגרה, שידועה כמובן בזכות הטאג' מאהל שממוקם בה. אבל לא עליו נדבר כאן. באגרה, על גדות נהר היאמונה, נמצא המבצר האדום (Red  Fort) - אתר מורשת עולמי של אונסק"ו. המבצר גדול ומוקף בחומות העשויות מאבני חול אדומות, מה שנתן לו את שמו. המבצר נבנה על ידי השליט המוגולי "אכבר" (Akbar), כלמרבה האירוניה, ג'אה חאן, אותו בחורצ'יק שבנה את הטאג' מאהל, נכלא בו בסוף ימיו, אך לפחות הוא יכל להתנחם בזוית טובה להשקיף על הטאג' היפה שלו ישירות מהמבצר. המבצר מכיל ארמונות פאר, עמודי הענק, אולמות שיש וחומות עצומות, וכן במתחם תמצאו את מסגד הפנינים (Moti Masjid) שסגור למבקרים, אך מרשים גם מבחוץ. 

המבצר האדום, יפה בפני עצמו ומהווה נקודת תצפית יפה לטאג' מאהל.  צילום shutterstock
 
אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של
עוד כתבות של
הפעם נטייל לאיזור הגליל המערבי, שמשתרע מראש הנקרה שבצפון ועד לנחל קישון, עמק זבולון, הר הכרמל ובקעת בית נטופה שבדרום. זהו אזור משופע בערים תוססות, אתרי טבע מהממים, וחופי ים מהיפים בארץ. בקיצור, יש בו המון (!) מה לעשות. אז בואו ותצללו איתנו לכתבה הבאה, בה נסקור את כל מה שלא תרצו לפספס כשאתם מגלילים מערבה. 
להמשך קריאה
מעל ל-50 צימרים ווילות מציעים הנחות מיוחדות לתושבי עוטף עזה והדרום שנמצאים בקו האש. ההטבות תקפות לכל משך מבצע "מגן וחץ" ובהצגת תעודת זהות.
להמשך קריאה
הגיע הרגע הזה בשנה בו אתם לוקחים את כל המשפחה לחופשה? מעוניינים לדעת קצת יותר על צימרים מומלצים בצפון? מחפשים אחר מקום מושלם לחופשה אמיתית ומפנקת?כל אחד זקוק לחופשה מדי פעם. ואם כבר חופשה אז למה לא להתפנק? צימרים בצפון נותנים לך את כל החלום יחד – גם מקום מפנק ואיכותי לישון בו וגם סביבה מלאת אטרקציות ומקומות בילוי לכל המשפחה. אז אם חיפשתם צימרים למשפחות, כדאי להמשיך לקרוא.
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!