חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

רומא - הרומנטיקה האורבנית שלכם

לא כולם חושבים ככה, אבל עיר יכולה להיות מקום מאוד רומנטי לנופש זוגי. וזו לא סתם עיר. זו רומא, בירתה של האימפריה הרומית העתיקה, שאין דומה לה ביופי, בהיסטוריה שלה, בסיפוריה. רומא היא אחת מהאטרקציות התיירותיות המובילות בעולם, עם המון נקודות ציון מפורסמות שלא תרצו לפספס. אז שנצא לדרך?

אוסנת שפרלינג
20/02/2019

אתרי "חובה" (או לא, את זה אתם תחליטו)

כשמגיעים למקום כמו רומא, מגיעים עם רשימה. לא זו של קניות (את זה נעשה אחר כךׂׂ) אלא של אתרים שזה "מאסט" לבקר בהם.ולמה? כי ההיסטוריה והסיפורים ששזורים בהם לצד האדריכלות המהממת, הם אלה שעושים את רומא למה שהיא.
ולכן, אנחנו "נשים" אותם כאן, ואתם כבר תבחרו מתוכם את מה שמעניין אתכם.  

הקולוסאום - הוא אמפיתאטרון עצום שנבנה לפני כ-2000 שנה ע"י שלושה קיסרים רומיים. ומה היה לנו שם? מלחמות גלדיאטורים אכזריות (שתודה לאל עקב הופסקו עקב בעיות כלכליותבשנת 404) ואז הוסבר המבנה לשמש ככנסייה, ואז כבית קברות ולבסוף כמבצר. במאה ה-18 החלו עבודות שיפוץ ושימור שלו עד עצם היום הזה. הקולוסאום נמצא בליבה של רומא והיו באים בשעריו בני המעמדות הנמוכים ביותר ועד הגבוהים ביותר. היום מתקיימות בו הופעות שונות, ובהחלט כדאי להיכנס ולהתרשם מהמבנה הייפיפה הזה, ולדמיין אותו מלא בתושבי העיר לפני 1500 שנה.
עלות בכניסה: 12 יורו (כרטיס שמשלב כניסה גם לפורום הרומאי ולגבעת הקפיטול). לפרטים נוספים היכנסו לאתר הבית של הקולוסאום.

הקולוסאום ברומא - לשבת בתוך ההיסטוריה. צילום 123RF

פיאצה נבונה ויפה
פיאצה נבונה (Piazza Navona) היא הכיכר הגדולה והמרכזית הנמצאת ברובע העתיק של רומא. כולם עוברים בה ומבקרים בה וככל הנראה, גם אתם תחלפו שם עם גביע ג'לאטו טעים. מי שבעניין אדריכלות הבארוק, ישמח לשמוע שזוהי אחת מהיצירות הבולטות של סגנון זה בעיר כולה. הכיכר עוצבה על ידי האדריכל ג'ובאני לורנצו ברניני, ויש בה שלוש מזרקות כשהמרכזית מסמלת את ארבעת הנהרות: הנילוס, הגנגס, הדנובה, והריו דלה פלטה.
סביב הכיכר יש שפע חנויות, גלידריות, ובאופן כללי אווירה שכיף לספוג.
טיפ: מי שלא אוהב עומס של קהל, עדיף להגיע בשעות הבוקר המוקדמות.

פיאצה נבונה, להתבונן על כל היופי הזה. צילום 123RF

מדרגות לגן עדן
ההמדרגות הספרדיות (Scalinata di Piazza di Spagna) הן אתר נוסף ברשימה הרומאית, ולמה בעצם? הרי תכל'ס, מדובר כולה ב138 מדרגות, אז מה העניין פה? ראשית, שמן נובע מהעובדה שהן נבנו על מנת לקשר בין השגרירות הספרדית לכנסייה. בנוסף לכך, מדרגות אלו הן הרחבות והארוכות ביותר בכל אירופה. בעבר היו מתכנסים כאן אמנים וסופרים, והיום זה מקום מפגש עדכני לצעירים ולאלפי תיירים. תוכלו לעצור ולנוח על המדרגות, או לעלות עד למעלה ומשם לתצפת על העיר. בשעות הערב המקום מואר והאווירה קסומה. שווה.


הקפלה הסיסטינית
הקפלה הסיסטינית (La Cappella Sistina) היא כנסיה שנמצאת בלב ארמון האפיפיור שבקריית הוותיקן (מיני מדינה בראשות האפיפיור) שברומא, והיא גולת הכותרת של מוזיאון הותיקן. רוב הנוהרים אליה מגיעים בעקבות ציורי האמנים האיטלקיים מתקופת הרנסנס, ובראשם הציור "יום הדין" של הצייר המפורסם מיכאלאנג'לו ועוד אחד לא פחות מפורסם: "בריאת האדם".
בנוסף לכך, מתקיימת בקפלה מסורת הקונקלווה (Conclave)המלווה את טקס בחירת האפיפיור, לפיה הקרדינלים מתכנסים ו"ננעלים" בקפה עד שנבחר אפיפיור חדש. פתקי ההצבעה נשרפים, ולבסוף כשנבחר האפיפיור, מוסף חומר היוצר "עשן לבן" הנראה יוצא מהארובה, וכך העם מתבשר על הבחירה.

כשמיכלאנג'לו ואלוהים בראו את האדם. צילום 123RF

פנתאון רומא
הפנתאון הוא הוא מבנה שנשמר בצורה מדהימה מתקופת רומא העתיקה, והוא הוקם כמקדש ל12 האלים האולימפיים (זאוס וחבריו). כשתביטו על המבנה תתרשמו מההכיפה הענקית שבגגו. זוהי כיפה בקוטר 43 מטרים ובמרכזה צוהר שדרכו נכנס אור היוצר ייחודיות בתוך המבנה. יש האומרים שרצפת השייש שבו יפה באותה מידה לפחות. שווה להביט מטה.
עלות: חינם.

מוזיאונים

אם הגעתם עד רומא זה וודאי לא רק בשביל הגלידה והפיצה, אלא גם כי אתם אוהבי אומנות ותרבות. ברומא יש מן המשובחים שבמוזיאוני העולם. הנה חלקם לפניכם:

מוזיאון הותיקן - במוזיאוני הותיקן עשרות אלפי פרטי אומנות שנאספו במאות השנים האחרונות. כמו שהזכרנו מקודם, הקפלה הסיסטינית היא גולת הכותרת של המוזיאון.
עלות: 16 יורו (כניסה חינם ביום ראשון האחרון בכל חודש). שימו לב שלעיתים התור הוא ארוך מאוד והצפיפות רבה. אפשר לרכוש כרטיס אונליין ולחסוף את העמידה בתור.
גלריה בורגזה - מוזיאון קטן עם ביקוש גדול. מה יש לראות? את הפסלים של ברניני והציורים של קראבג'יו.בנוסף, סביב המוזיאון גנים יפים ונעימים לשיטוט. הביקור במוזיאון זה מוגבל לשעתיים (ואסור להיכנס עם תיק).
עלות: 15 יורו.
מוזיאון הקפיטול - נחשב למוזיאון הראשון בעולם (!) ובו יצירות מפורסמות כמו פסל הזאבה המיניקה את התאומים רמוס ורמולוס. עוד יש במוזיאון זה גלריית ציורים ואוסף פסלי פורצלן. בהחלט כדאי לבקר.
עלות: 15 יורו.

דרכים לנוע בעיר

מטרו - הכניסה למטרו מסומנת באות M, וישנם שני קווים: A (אדום) ו-B(כחול). רכבת תעבור בממוצע כל 5 דקות אז אל דאגה אם פספסתם. ישנן תחנות מטרו בכל האתרים המפורסמים בעיר. הרכבת פעילה מ05:30 בבוקר ועד 23:30.

אוטובוסים וחשמליות- ברומא יש המון קווי אוטובוס וגם הם פועלים מ-05:30 בבוקר ועד לחצות. יש גם אוטובוסים חשמליים שנוסעים בכבישים קטנים אליהם לא נכנסים האוטובוסים הרגילים.
כמובן שיש גם אוטובוס לתיירים שבסיור של שעתיים עובר בין כל האתרים החשובים בעיר. העלות היא כ-11 יורו ותוכלו לעלות ולרדת בכל תחנה.

גם אופנועים וקטנועים הם מאוד פופולריים ברומא, ותוכלו לשכור לכם אחד ולתור איתו ברחבי העיר. 

אופניים - ברחבי רומא מוצבות עמדות אופניים וניתן לשכור אותם לפי שעה. תוכלו להחזיר את האופניים לכל עמדה אחרת בעיר. השימוש באופניים הוא יומי ויש להחזיר את האופניים בסוף היום. רכשו כרטיס שימוש שנטען בכסף בעזרת כרטיס האשראי.
אי אפשר לדבר על עיר באיטליה

לאכול ברומא

לא חסרים מדריכים קולינריים בהם תמצאו את ההמלצות הכי טובות למסעדות המצוינות של רומא, ולא חסר כאלו.
אבל, בנוסף לאלו, אנחנו רוצים להמליץ לכם להתנסות בארוחות גם פחות שגרתיות, למשל:
להגיע לשוק הפרחים קאמפו די פיורי ושם לרכוש מעט ירקות, פירות, גבינות ולחם טרי ולשבת לפינקניק על ספסל או באחד הגנים. 
באזור באזור פיאצה נאבונה וברובע טרסטברה תמצאו כמה מסעדות ביתיות, חלקן נמצאות ממש בתוך הבתים, שבכל יום מגישות משהו אחר. כדאי. 
לאכול פיצה במסעדת Birreria Peroni Antica  (הנמצאת באזור מזרקת טרווי). 
 

לסיכום, 
בין אם תדוושו לכם בין פיצה לפיאצה, או אם תאכלו ג'לאטו בגלידרייה הכי מפורסמת או דוקא בזו השכונתית, תנו לעצמכם בכל יום את האפשרות לגלות משהו חדש בעיר. משהו שלא קראתם עליו, שלא שמעתם עליו, אלא שגיליתם לבד. 
כי בסופו של דבר, אלו הזכרונות הכי מתוקים מחופשה זוגית או בכלל. ותהנו!


אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
הגעתם לצימר שלכם בצפון, ועכשיו אתם רוצים לצאת לבלות בפאב באיזור וממש אין לכם מושג מה הולך פה... לכן, החלטנו לסייע לכם בבחירת מקום הבילוי, ולפרוס בפניכם כמה מהפאבים והבארים הפופולריים ביותר. 
להמשך קריאה
אז נכון שבישראל החמה, ברוב חודשי השנה קשה לחשוב על טבילה בטמפרטורות שקרובות לרתיחה. אבל אפילו כאן, כשקצת מתחיל להתקרר, יש מי שמיד תרים אחר הג'קוזי או הסאונה הקרובים לבתיהם, מתוך כמיהה להטביל את גופם במים חמים ומרגיעים.  הפעם נרחיק למעיינות החמים הכי מיוחדים בעולם, במקומות בהם הטבע והפרא שולטים, ופחות בטון וחומרים מלאכותיים. ככה, פשוט ופראי, רק אתם והטבע עצמו. מוכנים?
להמשך קריאה
יש מי שלא רואים שום "כוונה מלמעלה" כשהם מביטים בחיבור שלהם עם בני זוגם/ן, ויש מי שיודעים שאין כאן מקריות ו"הכל כתוב" כמו שאומרים: לא סתם חנן פגש את תמר, ולא סתם מירי התחברה ליואל.  אז יש המון שיטות ודרכים להתבוננות על קשר זוגי מהזוית היותר רוחנית שלו, והנומרולוגיה היא אחת מהן. הנומרולוגיה היא שיטה (לא מדעית) שמתייחסת למספרים כבעלי משמעות רוחנית, ודרכם מאפיינת את תכונות האישיות של בני אדם, כמו את נתיב חייהם ואף את יעודם. וגם על הזוגיות יש לה מה להגיד.
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!