חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

טוסקנה? לא הפעם. נא להכיר: חבל אברוזו!

כשאומרים לכם "חופשה באיטליה" בטח טוסקנה קופצת לכם לראש. הפעם החלטנו, בכתבת חו"ל מיוחדת, לספק לכם הצצה על מקום קצת אחר. משהו שהולך להדהים אתכם באמת ולספק לכם חוויה שספק אם תוכלו לקבל בכל מקום אחר בעולם. ברוכים הבאים למחוז אברוזו. כאן, הזמן עצר, האבנים מדברות וההיסטוריה ניבטת מכל פינה: מדובר על לא פחות מנופש בסגנון ימי הביניים.

ליזה אמויאל
20/02/2019
לא רבים מכירים את מחוז אברוזו שבדרום איטליה, מזרחית לרומא. האזור הזה, לעומת אומבריה או טוסקנה אינו יעד תיירותי פופולרי, אבל אם אתם מחפשים משהו באמת שונה, אותנטי, ומלא במרחבים ושקט- אנחנו ממליצים לכם מאוד להגיע לכפר הקסום סנטו סטפנו די ססניו (Santo Stefano di Sessanio) המתרומם לגובה של 1250 מטר, במרחק שעה וחצי מרומא.

ואם כבר הגעתם לכאן, כדאי שתכירו את דניאל קילגרהן (Daniele Kihlgren), מיליונר איטלקי-שוודי שפשוט רכש את מרבית בתי הכפר ועומד בראש פרויקט מרשים שעיקרו שיחזור הבתים בהתאם למה שהיה בימי הביניים, על מנת ליצור זן חדש של כלכלה ותיירות.
 

תכנית שאפתנית שהצליחה

הכל התחיל ב-1999 כאשר דניאל עבר כאן יום אחד במקרה תוך רכיבה על האופנוע הישן שלו. הוא נדהם: סנטו סטפנו די ססניו משתייך לאזור גאוגרפי שהיה פעם מאד עני, ובו הכפרים הוקמו ללא סדר ותכנון, הבתים קטנים ועתיקים, ובנויים בצפיפות בסמטאות צרות ולעתים חשוכות.
 
מסביב לכפר, עומדות חומות שעוד בימי הביניים היו שומרות על התושבים מפני האויב והקור. מאז המאה ה-19, כמעט שום דבר לא השתנה: המקום נראה כמו מבצר צלבני שעומד, בודד, על ההר שלו. באותו יום תכניתו של דניאל התגבשה: לשפץ את הבתים, לשקם את החקלאות האותנטית ולהחזיר עטרה ליושנה למקצועות של פעם. "עבורי, לכפר הישן ההררי הזה יש לא פחות ערך היסטורי ואומנותי מיצירות פאר של מודיליאני, מיכלאנג'לו, דנתה, או של כל המוזיאונים הקפיטוליניים. המקום מסמל עבורי אורח חיים שצריך לשמר בכל מחיר", מסביר בראיון למגזין Happiness.


 
היזם הרומנטי התמסר בכל נפשו להגשמת חזונו: כך נולד הפרויקט התרבותי היסטורי הראשון מסוגו, Sextantio Albergo Diffuso ובמסגרתו הוקם מלון בוטיק סקסאנטיו- Sextantio הכולל 29 חדרים ייחודיים הפזורים במתחם מדהים ביופיו בין בתי הכפר.

שימור תרבותי קפדני

קילגרהן ביקש לשמור בהקפדה על חותם הזהות המקורית שכובדה לאורך כל שלבי הפרויקט כדי לשחזר בנאמנות את מורשת וותיקי הכפר. המיתוג והסגנון מחדשים את המסורת של כפר מימי הביניים החל מהכנת המזון הכפרי של פעם ועד למלאכות יד של אז. עשר שנות מחקר ותכנון בשיתוף ארכיטקטים והיסטוריונים ממוזיאון “Genti d’Abruzzo” הוקדשו ליצירת אווירת אורח החיים שהיה מאפיין את המקום לפני מאות שנים ויחד עם זאת, כל תנאי הנוחות המודרנית השתלבו היטב בתפאורה.


 
אולם לא תמצאו כאן טלוויזיה או ג'קוזי אלא אח מקורי, קירות מטויחים, ריצוף  טרה קוטה, צבעים טבעים ותקרות מקורות מעץ. אתם תאכלו בכלים בעבודת יד מקרמיקה על מפות מפשתן, תישנו תחת סדינים וכיסויי מיטה ארוגים ידנית ותיהנו מכל מוצרי חיי היומיום של העולם העתיק ש Sextantio מייצג. מוצרים שנוצרו בדיוק על פי המיומנות של פעם ושניתן גם לרכוש בגלריות התוצרת המקומית של אברוזו. הלחם המוגש נאפה בתנור של המאה ה-16 והיין הנדיר נוצר מענבי המחוז. בכפר מציעים סדנאות בישול או הכנת סבון כמו שנהגו התושבים דאז. בערב מתנגנים ברחובות שירי טרובדורים ומוזיקה דתית בהשראה גרגוריאנית.


 
"אני חושב שהיום, יותר מתמיד, אנשים זקוקים לאותנטיות. לאכול תוצרת מקומית, לשתות את יין הענבים הצומחים כאן, ליהנות מהפשטות ומהגנתן של האבנים הישנות. היסטוריית הכפרים האלה נשכחה כי התביישו בהם בגלל שהם היו עניים, ואיטליה דוגלת רק ביוקרה ופאר. אני חושב שלראות טלוויזיה זה העוני האמתי. קיימים אתרים טבעים מהממים ביופיים ובעלי היסטוריה אדירה, שכל כך מגיעה להם האהבה ותשומת הלב שלנו. הפרויקט הבא שלי יהיה עוד יותר מרהיב ומרתק: לא תמצאו בו שום דבר מהמאה העשרים."



אין ספק כי האביר המודרני הזה, הוא אציל שנסחף בעצמו אל תוך האגדה מימי הביניים שלו, וקל להיסחף אחריו. הטעם המעודן, האווירה האדירה, המקוריות והתשוקה שהושקעו כאן מוכיחים ללא כל ספק כי טרם מיצינו את כל אפשרויות הנופש, ומי שחפץ בחוויית אירוח אחרת מוזמן לנסות את המסע למקורות העתיקות אלו.
 
לאתר הפרויקט:  Sextantio Albergo Diffuso
Credits for pictures: www.sextantio.it
 
 

 
 
 
 
ליזה אמויאל
ליזה אמויאל

שם - ליזה אמויל
גיל - 46
אזור מגורים - אמירים

מה צריך להיות בצימר מושלם מבחינתי? טעם טוב בעיצוב ובאירוח
הצימר המועדף עליי: כליל הנוף
על מה לא אתפשר בצימר: ניקיון
החוויה שהכי זכורה לי מביקוריי בצימרים: מארחים חביבים

עוד כתבות של
עוד כתבות של
החגים בכלל ופסח בפרט מעוררים בחלקנו תחושות נעימות ובחלקנו את הצורך להתפלל שזה יעבור כבר, וכמה שיותר מהר. הנסיעות הבלתי נגמרות, הפקקים שתוקעים אתכם מרגע שיצאתם מפתח הבית, המפגשים האינסופיים עם הדודים שמתעקשים להיכנס לכם לקרביים עם שאלות חודרניות, והאוכל, האוכל שבהתחלה היה חגיגי, טרי ומזמין, והפך לאיטו לגיבוב של שאריות משלוש ארוחות שונות. אז נחשו מה? אפשר גם אחרת. ובדיוק על זה מדברת הכתבה הבאה: 
להמשך קריאה
העומס התיש אתכם? השגרה שוחקת? הרעש והזיהום לא נותנים לכם מנוחה? צריכים קצת לבד מההמולה? המשפחה זקוקה לחופשה?קחו לכם יומיים באחד מהפינוקים האולטימטיביים: צימרים מומלצים בצפון. השהות בנוף הטבעי הירוק יעניק לכם את השלווה והשקט מהעומס ומהרעש ויחזיר לכם קצת כוחות לחזור אל השגרה בצורה מאוזנת.
להמשך קריאה
אחד מן הטרנדים הלוהטים של השנים האחרונות, שלא נראה כאילו עומד לעבור מן העולם, הוא הצעת נישואין בצימר. הרעיון פשוט: מזמינים אותה או אותו לחופשה רומנטית בצימר, לכבוד יום הולדת או חג או סתם כי מתחשק לכם להתפנק, אורזים תיקים ומתחילים לנסוע. לאן נוסעים? רוב הזוגות בוחרים לנסוע צפונה, מכיוון שיש מבחר אדיר של צימרים בצפון שמתאימים לא רק לחופשות רומנטיות אלא גם להצעות נישואין – ושם קורה הקסם האמיתי.
להמשך קריאה
וילות לזוגות בצפון, במחירים נוחים באמצ"ש.
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!