חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

נופש וטיול בים המלח

שהות בים המלח זה משהו שצריך לתכנן, פשוט כי הוא לא מתאים לכל עונה, אלא אם כן אתם רוצים לנפוש במלון עצמו בלי להוציא את האף. אנחנו דווקא היינו ממליצים (למי שאוהב לטייל קצת) להגיע לים ההולך ונעלם בזמן שמאפשר גם טיול באזור , כי יש הרבה מה לראות ולעשות מלבד הציפה הידועה עם העיתון ביד.

אוסנת שפרלינג
20/02/2019

להתנתק מהציביליזציה לאור הירח

בנחל פרצים שבמישור עמיעז הייחודי (שגם כיכב בכמה סרטים בעקבות אופיו ה"מערבוני") ובו משטחי סלעי חוואר שהופכים לבוהקים מול אור הירח. החוואר נושא בתוכו מלחים, ולכן צמחיה אינה גודלת כאן, מה שהופך את הכל לרק יותר סוריאליסטי. נחל פרצים הוא נחל אכזב, אורכו כשישה קלומטרים והוא נשפך לים המלח. ההליכה בקניון שלו היא חוויה מיוחדת, כבר אחרי 200 מטרים תחזו בקירות הגבוהים והמרשימים שלו, שמגיעים עד 30 מטרים.

השיטפונות שזרמו כאן השאירו חותמם על קירות הקניון בצורה של חריטות ובליטות יפייפיות. למערת הקמח שתגיעו בשלב כלשהו לא ניתן להיכנס (נסגרה מחמת קריסה) וכמה מאות מטרים ממנה אתם תצאו מהקניון חזרה למישור עמיעז ומשם תשובו לרכב כשתלכו בעקבות הסימון הירוק. מסלול זה מומלץ דווקא לליל קייץ, אז השמיים בהירים וההליכה בין סלעי החוואר תביא איתה משבים קרירים ונעימים.טיפ קטן: קחו איתכם פנס למקרה הצורך.


פתח הארובה של מערת הקמח הנפתח למישור עמיעז. צילום: Ester Inbar

לטבול, להתרענן וגם לטייל 

בים המלח שיכול להיראות אזור די צחיח בתחילה, ישנם כמה וכמה מעיינות ובריכות שניתן לשכשך ולהתרענן בהן. חלקם מהווים חלק ממסלולי טיול נחמדים כמו המסלול של עין בוקק, וחלקם מהווים את גולת הכותרת של המקום, כמו בעין פשחה שנקראת גם שמורת עינות צוקים. השמורה הזו היא קצת כמו נווה מדבר, גווניה מיוחדים, ומימיה נעימים (שימו לב, יש דגיגונים במים) והיא צופה אל צוקי מדבר יהודה.
בשמורה שבילים שכיף להלך בהם, וניתן לתאם סיור לחלק הנסתר של השמורה, בו תוכלו לסייר בשבילים נסתרים, ולהגיע לאגם ובו דגיגים ממינים שונים.

באזור ים המלח יש עוד מעיינות ששווה לבקר בהם. חלקם מעיינות חמים וחלקם קרים. עיין דרגות על שפת ים המלח הוא מעיין של מים מתוקים (ומעט גופרתיים) וגם מעיין האהבה: מעיין שלשפתו עצי דקל יפים.
אחד מהמעיינות החמים הוא עין קדם המציע בריכות ברמות חום שונות, עשירות במינרלים.

לשכשך בעין פשחה. צילום: MathKnight and Zachi Evenor

סתלבט על הים

עכשיו לחלק המתבקש, שהייה ורביצה על חופו של הים. הים שהולך ונסוג עקב פעילותם של בני האדם, בוקע בולענים ומראה לנו איך דברים ייראו אם לא נעצור לרגע ונבין שהגיע הזמן ללכת עם הטבע ולא נגדו.

חוף ביאנקיני שבצפון ים המלח מציע חוויה דומה לזו שבחופי סיני. יש בו מדשאות ועצים וגם חושות ואוהלים. ישנן בריכות מים מתוקים לשכשוך ובריכות בוץ טבעיות. הכניסה בעלות, היכנסו לאתר וראו את האפשרויות.

חוף עין בוקק שרופד בשנים האחרונות בחול שהובא ממקומות אחרים, נמצא באזור המלונות של ים המלח. זהו חוף ללא תשלום בכניסה שזה יתרון אבל גם חיסרון. יש בו סככות צל וכסאות להשכרה. הלינה מותרת שם רק בחגים ובאזורים שהוסדרו לכך.

ממש לפני חופשת הפסח הושקו באזור המלונות עוד 16 חופי רחצה וטיילת חדשה באורך 4 קילומטרים. זוהי רצועת חוף ציבורית, ללא תשלום בכניסה. בהחלט שווה לבדוק. 

נופי ים המלח - אין עוד מקום כזה בעולם. צילום: עידו אברמסקו

לאכול ולשתות

במסעדת ביאנקיני המרוקאית תוכלו ליהנות מקוסקוס ירקות , סלטים וושאר מאכלים שמאפיינים את המטבח הטעים הזה.
פאלאפל בתחנה נמצא בדרך לים המלח (צומת כפר אדומים מול תחנת הדלק) למי שלא רוצים להגיע ליעד רעבים.
בצומת אלמוג תחכה לכם מסעדת הצ'אנס האחרון, שהיא מעין פונדק דרכים שנבנה מחומרים מקומיים, ומציע אוכל ים תיכוני: פלאפלים, שקשוקה, המון סלטים ועוד מנות מגוונות. 
 

אז סעו לים המלח, תהנו מנופים קסומים ויחודיים, טיילו במסלולים, טבלו במעיינות, וצופו (עם עיתון כמובן) על פני הים. 
וכמובן, היזהרו מבולענים... 
אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של
עוד כתבות של
בא לכם לצאת לחופשה מעכשיו לעכשיו, ליהנות משינה במיטה מפנקת מג'קוזי ומנוף ירוק? מה שאתם צריכים זה נופש הכולל צימר בצפון.
להמשך קריאה
הפעם נטייל לאיזור הגליל המערבי, שמשתרע מראש הנקרה שבצפון ועד לנחל קישון, עמק זבולון, הר הכרמל ובקעת בית נטופה שבדרום. זהו אזור משופע בערים תוססות, אתרי טבע מהממים, וחופי ים מהיפים בארץ. בקיצור, יש בו המון (!) מה לעשות. אז בואו ותצללו איתנו לכתבה הבאה, בה נסקור את כל מה שלא תרצו לפספס כשאתם מגלילים מערבה. 
להמשך קריאה
שהות בים המלח זה משהו שצריך לתכנן, פשוט כי הוא לא מתאים לכל עונה, אלא אם כן אתם רוצים לנפוש במלון עצמו בלי להוציא את האף. אנחנו דווקא היינו ממליצים (למי שאוהב לטייל קצת) להגיע לים ההולך ונעלם בזמן שמאפשר גם טיול באזור , כי יש הרבה מה לראות ולעשות מלבד הציפה הידועה עם העיתון ביד.
להמשך קריאה
כשאנחנו מטיילים בחו"ל, הביקור בשוק המקומי הוא חלק חוויתי מהנה במיוחד, כזה שיעמיק את ההיכרות שלנו עם התרבות המקומית, האוכל, המוסיקה, ועוד. אין דבר יותר כייפי מלשוטט בין הדוכנים ולגלות חפצים ומיני מאכלים מסקרנים וחדשים לעין ולחיך.  הדיבור עם הרוכלים, ההתמקחות (שוק, בכל זאת), והחזרה הביתה עם מזכרות ייחודיות שתמיד יזכירו את ה"טיול ההוא". אז מהם השווקים ה"שווים" במיוחד, ואיך אומרים "כמה זה עולה" בכל מקום? 
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!