חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

הזמנתם נופש רומנטי וביטלתם: מה אומר החוק?

נו, אז הכל נראה ורוד: הצימר נראה מדהים בתמונות, השמש בזווית הנכונה השבוע, אין מבצע בלבנון או בעזה ואפילו מצאתם סידור נהדר לכלבה. רק דבר אחד: פתאום אחד מכם חולה. קורה. ואז, כשרוצים לבטל את הנופש- כדאי מאוד שתדעו מהם זכויותיכם.


20/02/2019

(הערה: המידע ניתן ע"י מערכת האתר כשירות למארחים ולמתארחים. אין המדובר ביעוץ משפטי ויש להתייעץ עם עו"ד לפני כל פעולה)

ראשית, יש לציין כי ע"פ  תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התש"ע– 2010, הזמנה של נופש שהתבצעה מהבית, כלומר לא בביקור בסוכנות נסיעות, נחשבת ל"מכר מרחוק". משכך, כל עסקת נופש שהתבצעה דרך הטלפון או בטופס באינטרנט נכנסת להגנת החוק בעוסק בביטול עסקות מכר מרחוק.

ביטלתם את הנופש? מה אומר החוק 

אם זמן ביצוע העסקה הנו יותר מ-7 ימי עבודה מיום הנופש (תמיד יש לחשב ע"פ ימי עבודה, לא ימי שבוע), ניתן לבטל את הנופש ואז התשלום עבור הביטול יהיה 5% ממחיר העסקה או מערך השירות או 100 שקלים חדשים לפי הנמוך מביניהם.
במקרה כזה, אסור ע"פ החוק לבעל הצימר לקבוע שיעור גבוה יותר, גם אם הודיע מראש על כך!

אם זמן ביצוע העסקה הנו 7 ימי עבודה או פחות מיום הנופש, בעל מתחם הנופש רשאי לגבות כל סכום עליו הודיע מראש לרוכש. איך מגלים מראש? על בעל המתחם לשלוח דוא"ל או מכתב לרוכש עם ביצוע העסקה- עם פירוט הסכומים שייגבו במקרה ביטול.

אם בעל המתחם לא טרח לגלות מראש, מותר לו לגבות רק ע"פ החוק- כלומר אסור לו בתכלית האיסור לגבות יותר מ 5% ממחיר העסקה או מערך השירות או 100 שקלים חדשים לפי הנמוך מביניהם.

ביטול נופש
 

כיצד מתבצעת החזרת התמורה?

אם שילמתם מראש וביטלתם, החזרת התמורה, כאמור בתקנה 3 לחוק, תהיה במועד ביטול העסקה ותיעשה באותו אופן שנעשה בו התשלום; היה והתשלום במזומן או בשיק, השבת התמורה תהיה במזומן ובלבד שהשיק נפרע ואם לא הופקד השיק לפירעון, יוחזר השיק; והיה התשלום בכרטיס אשראי, יבוטל החיוב ואם חויב חשבון הצרכן ישיב העוסק לצרכן את התשלום שחויב בו, במזומן.

מה יכיל טופס הגילוי? 

כאמור, בביטול של 7 ימי עבודה או פחות לפני הנופש, רשאי בעל הצימר לדרוש תמורה גדולה יותר בעת הביטול. ע"פ אתר הרשות להגנת הצרכן  בעל הצימר חייב במקרה כזה למסור מידע בכתב – טופס גילוי - לצרכן המבקש לרכוש חבילת נופש או שירותי לינה.

הטופס יכיל פירוט של כל המידע המהותי שקבוע בחוק לרבות תנאי הביטול: השירותים הכלולים בלינה, ובמקרה של חבילת נופש: מסלול הטיול ואתרי הביקור, אמצעי התחבורה וזהות המוביל, מספר הארוחות ותפריטן, התנאים שבהם בעל הצימר רשאי לבטל את העסקה, המחיר הכולל ואופן התשלום, מועדים ותנאים אפשריים לביטול העסקה מצד הלקוח ושיעור דמי הביטול (אם ישנם).

האם יש חשיבות לאופן ההזמנה – מכר מרחוק או הזמנה פנים מול פנים?

בהתאם לחוק הגנת הצרכן, עסקת מכר מרחוק  היא עסקת מכר של נכס או שירות בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה. עסקה שנעשתה באמצעות הטלפון או באמצעות האינטרנט בעקבות פרסום ( פעולת שיווק מרחוק) היא עסקת מכר מרחוק.

כיצד מבטלים עסקת נופש ב"מכר מרחוק"?

יש למסור הודעת ביטול מוקדם ככל האפשר לפני המועד שבו השירות אמור להינתן. הודעת הביטול צריכה להיות בכתב ( אפשר למסור הודעת ביטול גם באמצעות פקס או תקשורת אלקטרונית).

מהן הסנקציות נגד בעל מתחם אירוח שנוהג שלא ע"פ החוק?

החוק מתיר לבית המשפט לפסוק פיצויים של עד 10,000 ₪ ללא הוכחת נזק במקרה שבו בעל הצימר מסרב להשיב לצרכן את מלוא הסכום ששילם.

הזמנת טיסה להזמנת צימר בארץ או להזמנת מלון בחו"ל - מה ההבדל? 

אין הבדל. אם מזמינים צימר בארץ, על העוסק לגלות לצרכן את תנאי הביטול ואת דמי הביטול (אם על הצרכן לשלם דמי ביטול). אם העסקה נעשתה בטלפון בעקבות פרסום באינטרנט או פרסומת בעיתון, על בעל הצימר למסור לצרכן טופס גילוי בכתב  ובו פירוט כל תנאי העסקה לרבות תנאי הביטול.

האם חתימה על מדיניות ביטול של בעל צימר, השונה מהאמור בחוק, מחייבת את הצרכן? 

חוק הגנת הצרכן קובע כי "הוראות חוק זה יחולו על אף כל ויתור או הסכם נוגד". כלומר, אפשר לבטל עסקת מכר מרחוק בתנאים הקבועים בחוק גם אם החוזה קובע תנאי ביטול שונים, וגם אם הצרכן חתם על חוזה זה.


נתקלתם בבעיה עם אחד ממארחי האתר? נשמח לסייע לכם! אנא צרו עימנו קשר



עוד כתבות של
עוד כתבות של
כאשר אתם מחפשים מקום אטרקטיבי שיתאים לטיול של אנשים מבוגרים, כדאי לכם לחשוב על מטולה. ראשית בגלל הסיבה הפשוטה כי זו הנקודה הכי צפונית בארץ ואין יותר צפונה ממנה. תסכימו כי זה מרגש במידה רבה. מלבד זאת מדובר בעיר הנמצאת בראש של גבעה שהיא בגובה  530 מטרים מעל פני הים. היא משקיפה על כל הרי הגליל הירוקים, על הר החרמון עם הפסגות הלבנות, על עמק החולה הססגונית ועל עמק עיון. היא מוקפת במדינה השכנה לבנון בגבולות מזרח, צפון ומערב.
להמשך קריאה
מה קורה כשאתם כבר מחליטים לצאת לחופשה והכל פשוט נראה יקר, הרבה מעבר לתקציב שלכם? הנה כמה דברים שיעשו טוב לעו"ש שלכם ויחסכו לכם כמה שקלים, בדרך לחופשה המושלמת ובלי ייסורי מצפון.
להמשך קריאה
השקדיות פורחות, הכלניות מעטרות את הירוק בשלל צבעים, הרקפות עומדות ניצבות, והקידה השעירה מתחילה לפרוח בצהוב. במילים אחרות - האביב כבר כאן. האביב, כידוע, היא עונת הפיקניקים הרשמית. לכן, עכשיו זה הזמן האידאלי לארוז סלסלת קש (או צידנית, גם הולך) למצוא פינת חמד פורחת, לפרוש שמיכה ולשכב פרקדן לצד הפרחים, וליהנות מארוחת פיקניק משובחת. הנה כמה הצעות למקומות ששווה לפקנק בהם בצפון, ואפילו קישור לעסק גלילי קטן שיכין לכם את הכל מראש, ורק תצטרכו לבוא. 
להמשך קריאה
הפעם נטייל לאיזור הגליל המערבי, שמשתרע מראש הנקרה שבצפון ועד לנחל קישון, עמק זבולון, הר הכרמל ובקעת בית נטופה שבדרום. זהו אזור משופע בערים תוססות, אתרי טבע מהממים, וחופי ים מהיפים בארץ. בקיצור, יש בו המון (!) מה לעשות. אז בואו ותצללו איתנו לכתבה הבאה, בה נסקור את כל מה שלא תרצו לפספס כשאתם מגלילים מערבה. 
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!