חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

ארבעה כפרי דייגים קסומים ששווים ביקור

כפר דייגים מתקשר לרבים עם עוני ודלות, כשלמעשה ההפך הוא הנכון. כפרי דייגים הם נקודות תיירות קסומות, בהם ניתן לפגוש את אלו שחיים ועובדים במקום ולהנות מהאוכל הטרי ביותר שתוכלו להעלות על דעתכם. תשכחו מאפרפרות ומחסור, היכונו לססגוניות ולפסיפס אנושי מרגש. הנה ארבעה כפרי דייגים שתרצו לבקר בהם בחופשה הבאה שלכם.

אוסנת שפרלינג
20/02/2019

בין מינורה למאג'ורה

הכפר הראשון שנבקר בו הוא ריומג'ורה (Riomaggiore). כפר דייגים ססגוני ופופולרי בצ'ינקווטרה שבאיטליה. צ'ינקווטרה שוכנת בריביירה האיטלקית ובה חמישה כפרים. ריומג'ורה (שפירושו "נהר גדול") הוא אחד מהם והוא הכפר הראשון שפוגשים מבין החמישה. הגישה לשם עד שנות ה-60 התאפשרה רק דרך שבילי הליכה או בעזרת סירות. היום, יש רכבת לאורך החוף שתיקח אתכם לכל כפר, ולמרבה השמחה לרכבים עדיין הכניסה אינה מותרת. ואתם, זוגות יקרים, הכי טוב שתגיעו לכפר דרך "שביל האוהבים" - שביל קטן עם צמחייה סבוכה על קצה הסלעים של קו החוף. הכפר שנבנה בתחילת המאה השלוש עשרה והוא ידוע ביין המשובח שמופק מענבי הכרמים שבאזור. המקום בהחלט תיירותי, ושפע מסעדות, בתי קפה וחנויות מתוקות ישתלבו היטב בביקור בו.

כפר דייגים בצ'ינקווטרה - מקום לאהוב בו.  צילום 123RF


יאסו בפיליון

איה קיריאקי (Agia Kiriaki) נמצא בנקודה הדרומית ביותר של חצי האי פליון. זהו כפר ציורי מאין כמוהו עם סירות דגים צבעוניות ונמל קטן, שיגרום לכם לזמזם "כמו שאז ביוון...". כל שנה ב6-7 ליולי מתקיים בו פסטיבל "איה קיריאקי" עם מחולות יווניים מסורתיים ומוסיקה מקומית אותנטית שמנוגנת בכלי נגינה ייחודיים. בכפר תהנו משלל הטברנות שמגישות אוכל מקומי טרי וטעים. חוף הרחצה הקרוב (1 ק"מ) הוא מילוס Mylos ובהחלט שווה ביקור.
הכפר איה קיריאקי בחצי האי פיליון. צילום shutterstock

כפכפי עץ ובתים ירוקים

לכפר הדייגם מרקן (Marken) שנמצא בהולנד, תגיעו תוך חצי שעה של נסיעה מאמסטרדם. זהו כפר דייגים קסום, שעד שנת 1957 היה נחשב לאי בודד ומנותק מהולנד, כשהטבע מאיים להציפו.
היום כאמור הוא מקום מתויר מאוד, ואחת הסיבות לכך היא שהוא שומר על צוויון החיים המסורתי שלו כבר יותר ממאה שנה. סמטאות מעניינות, בתי קפה וחנויות של מזכרות הם רק חלק מהדברים שתוכלו לראות בבואכם לכפר. בקרו בנמל בו עוגנות סירות הדייגים, תהנו ממבט אל מרחבי הים הפתוחים, טיילו ליד בתי העץ הירוקים, ואל תשכחו לסייר במפעל לכפכפי העץ  Clog Makers ולהכיר את סיפור המשפחה שכבר דורות מעבירה את אמנות הכנת הכפכפים המסורתיים מאב לבן ובת.
שימו לב שלא לעזור את האי לפני שראיתם וביקרתם במגדלור המרשים של מרקן, שנבנה ב1839 והוא ניצב בגובה של 51 מטר מעל פני הים.

אל תעזבו בלי זוג כפכפי עץ.  צילום 123RF

קפיצה לחו"ל - ליד הבית

כפר הדייגים של ג'סר אל זרקה, ממש כאן בישראל, הוא בשימוש הדייגים המקומיים מאז המאה ה-19. בימי ה"רמדאן" מתקיימים סיורים אותנטים בכפר שכוללים ארוחה מסורתית בבתי התושבים. חלק מהסיור (אותו ניתן לקיים גם במהלך השנה) הוא מפגש עם הדייגים ושמיעת סיפוריהם. תוכלו לבקר ואף ללון בגסטהאוס המיוחד שהקימו שני יזמים: נטע חנין ממושב אביאל ואחמד ג'וחא מג'סר א זרקא, שרצו לפתח עסק שהוא גם חברתי וגם כלכלי. התיירות היא משאב חשוב לפיתוחו של הכפר, ובו תהנו מקבלת פנים מאירה וחמה.





לסיכום,
ביקור בכפר דייגים הוא חוויה שמביאה את כל מה שאותנטי, אליכם. 
האוכל, האנשים, הסמטאות, המרפסות, הרשתות. המון אווירה ותחושה של היכרות אמיתית עם המקום. 

בילוי נעים!

אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של
עוד כתבות של
יש משהו בצורך שלנו להיות עם בן הזוג במקום בו נוכל לתת לו, או לה, את כל פוטנציאל אהבתנו. לעיתים, בהמולת היום יום אנחנו קצת מאבדים את היכולת הזו. העבודה, המשפחה, סידורים, לא חסרים תירוצים כדי שחלון האהבים ייסגר מעט, ויעורר ציפייה לפריחה מחודשת.
להמשך קריאה
אם אתם מרגישים ספונטניים תוכלו להינות בחופשה הרומנטית הבאה שלכם מחוויה מיוחדת במינה, מעוררת, מפתיעה ולגמרי לא שגרתית. לאלה שחושבים גבוה ורחוק, החולמים להרגיש חופשיים כמו ציפור, ורוצים להתעלות על עצמם ועל העולם כולו, אנו ממליצים  על "הרפתקה שמימית" תרתי משמע, אחת כזאת שתצמיח לכם כנפיים, תעיף לכם את הנשמה ותגרום ללבכם לרחף מהתרגשות.
להמשך קריאה
שמש, בילויים, חתיכות וחתיכים, דולפינים מקפצים, אלמוגים צבעוניים, בירה קרירה, והים האדום המרגיע. באילת יש את כל מה שצריך בשביל חופשה מענגת וטובה, וכל זה במרחק של ארבע שעות נסיעה מהמרכז, או טיסה קצרה מתל אביב. אז, קפצנו? 
להמשך קריאה
האם נדמה לכם לפעמים שבגלגול קודם הייתם רוזן וקיסרית שחיו בטירת פאר אי שם באירופה? שבמקום ג'ינס וגופיה אתם תראו הרבה יותר טוב בשמלה נפוחהעם מחוך, וחליפת שלושה חלקים עם הרבה מאוד כפתורים? אם כך, יכול מאוד להיות שהטיול הבא שלכם צריך להתמקד בטירות מיוחדות שמונחות בנוף יוצא דופן.  
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!