חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

6 מקומות עם אוכל טבעוני משובח בגליל העליון

תל אביב היא אחת הערים שעוטפות טבעונים במגוון מסעדות שצצות לאחרונה בכל פינת רחוב, אך כשיוצאים ממנה, זה יכול להיות די מאתגר למצוא מקום טבעוני ראוי לאכול בו. כשיוצאים לחופשה, חלק מהעניין זה לאכול טוב ומגוון. אז מה יש לאזור הצפון להציע לטבעונים שבינינו?

אוסנת שפרלינג
20/02/2019

נתחיל בזה שהצפון הרחוק הוא לא תל אביב. לא מבחינת היצע התרבות ולא מבחינת היצע הקולינריה שבו. אבל, דווקא מיעוט האפשרוית לפעמים מצמיח מיזמים עצמאיים מגניבים, שאם יש להם מספיק לקוחות הם גם מצליחים לשרוד כמה שנים טובות או אפילו להפוך למעין "מוסד" בפני עצמו, עם שם ומוניטין כמו לכל מסעדה תל אביבית מוצלחת. 

 

בטבע של בני - בצל התאנה

כדי לתאר את המקום של בני, אשתמש במילותיו שלו: "אני מגיש ארוחות טבעוניות מיוחדות במינן מחומרים טבעיים וטריים". אבל מה שבני לא מספר, הוא על אופי המקום. מדובר בשניים שלושה שולחנות בחצר ביתו המקושטת ומוקפת הצמחייה מתחת לעץ תאנה. גם על צורת ההגשה הוא לא מרחיב, אבל מי שהיה, יודע. הארוחה מגיעה בסלי סנסנים שהוא קולע בעצמו, כשהם מלאים בקעריות קטנות עם מתבלים שהוא בעצמו רוקח, כולל סלטי ירקות ופירות ומגוון מעדנים לצד פיתות מקמח טף שהוא מכין ולביבות נפלאות. 

ארוחה ב"טבע של בני" - חוויה לכל החושים. תמונה: מתוך דף הפייסבוק "בטבע של בני - בצל התאנה" 

בתחילת הארוחה ולפני שתתחילו לטעום מכל השפע העצום שהוא יגיש לכם (הכל מעשה ידיו), תקבלו הסבר מקיף (שימו לב שלא להגיע מאוד רעבים כי זה עלול לקחת קצת זמן) על כל ממרח והמרכיבים שלו. תלוי כמובן בכם וברמת העניין והשאלות שתעלו בפניו, לבני סבלנות עצומה והרבה רצון לחלוק את הידע שהוא צבר מתוך התנסויות רבות במטבח האהוב עליו. לפרטים והזמנות - אצל בני בצל התאנה.

פיצה טבעונית טעימה? ברור שיש דבר כזה

בקטגוריית הפיצה הטבעונית הטעימה בגליל העליון, ניתן למצוא בעיקר שני מקומות שמציעים פיצה כזו. אחת מצויינת, השניה טובה דיה. ולמה? מה עושה פיצה טבעונית לטובה?
אז כמו בכל פיצה, עובי ואיכות הבצק משמעותי פה, וב"פיצה סיציליאנו" שבראש פינה, הגיעו לפיצה לא פחות מאלוהית במובן הזה (וגם בעוד מובנים). פיצה דקה וטריה מאין כמוה, עם המון אופציות לתוספות. ולטבעונים - הגבינה תוחלף בגבינת קשיו, וזה, רבותי וגבירותי, מה שעושה פיצה טבעונית לטעימה. אמנם התענוג לא זול, אבל שווה כל ביס. 
מומלץ לשים כתוספת את רוטב השום והבזיליקום שהם מכינים במקום. יאמי!  
לפרטים נוספים - דף הפייסבוק של פיצה סיציליאנו 

 

נמסטה בגליל

בשנה האחרונה נפתחה מסעדה הודית (שפתח בחור הודי אסלי) שמגישה אוכל הודי צמחוני, וטבעוני בחלקו. זוהי מסעדת "טאלי" שממוקמת במתחם נופית חרמון בקרית שמונה. 'טאלי' מציעה מקום נעים מאוד לישיבה, עם תפריט לא עמוס שמגיש את מנות הדגל של המטבח ההודי הצמחוני. כמובן מנת ה'טאלי' המפורסמת, סמוסות מופלאות, פקורות נימוחות, ועוד. פתוח ראשון עד חמישי 12:00-22:00, שישי 11:30-16:00. כשר. 

קוקיה - קיבוץ דפנה

'קוקיה' שנמצאת בכניסה לקיבוץ דפנה היא בית קפה-מסעדה חלבית שמציעה מגוון מנות, גם טבעוניות. אפשר לשבת בחוץ על הדק בצד המדשאות ובהן עצים מצלים, או בפנים באווירה נעימה. בחוץ ישנה גם "משאית פיצה" שמציע פיצות, עם אפשרות טבעונית אחת, אם כי הם משתמשים בגבינת סויה (ולא קשיו) ולעניות דעתה וחיכה של הכותבת, זה שילוב פחות מוצלח.
מנה טבעונית מומלצת היא ה'מאש-בורגר' המצוין, ולצידו יש גם 'פאי רועים' טבעוני ו'סינייה ירקות' טבעונית. המקום מציע קינוחים מעלפים, גם טבעונים, למשל טארט שוקולד. שעות הפעילות: יום א'-ש' , 08:30-23:00

אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של
עוד כתבות של
טבעונים ואלו המתלבטים לגבי מעבר לאורח חיים טבעוני, נתקלים לא מעט בבעיה: מה אוכלים ואיפה אוכלים כשיוצאים לחופשה?  רבים נמנעים מלצאת לחופשה בגלל הקושי בהתארגנות והצטיידות מראש וחוסר ההיצע המספק במסעדות ואטרקציות המציעים תפריט טבעוני. כמי שמאמינים באורח החיים הטבעוני וחיים על פיו, נראה לנו אך טבעי להציע חווית נופש המתאימה לתפיסת עולם זו. טבעונות נתפסת לעתים כדרך חיים של וויתור על איכות חיים ופינוקים, ואנו מקווים שחווית הנופש המפנקת שאנחנו מציעים תתרום לשינוי תפיסה זו.
להמשך קריאה
זה לא קורה הרבה, אבל עד שהשלג מגיע כדאי שתחכו לו באווירה הנכונה. קבלו את ההמלצות שלנו על צימרים שהסבירות לתפוס בהם שלג היא די גבוהה 
להמשך קריאה
“כנרת, כנרת, כנרת.." כמה שירים נכתבו על האגם המתוק הזה (תרתי משמע) שיש לנו אי שם בצפון הארץ.עכשיו, אני לא יודעת מה אתכם, אבל במשך שנים כשאמרו לי את המילה "כנרת", הייתי מדמיינת אותה מבעד לעשן מנגלים עם עשרות משפחות וילדים קופצניים ורעשניים, והיה לי קשה להשתכנע שקיימות לכנרת פנים אחרות, שקטות ונעימות, ואפילו- רומנטיות. כאלו שאפילו מזכירות לפרקים את חופי סיני, רק מה - עם מים מתוקים. לא מאמינים? הנה הן לפניכן בכתבה הבאה. 
להמשך קריאה
מי לא חולם על כסאות נח מרופדים בלבן, בריכת מים צלולים (וחמימים בחורף), נוף הורס מקדימה וצימר מפנק מאחורה? עושה רושם שהחורף הוא תקופה ממש לא רעה להוציא את האהבה שלכם מהבוידעם ולקפוץ לחלום רומנטי רטוב.
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!