חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

תחת פני הים - 6 אתרי צלילה שאתם רוצים להכיר

אם בתור ילדים פקחתם עיניים גם כששחיתם בים, ותמיד עניין אתכם להפוך קונכיות ולגלות מה בדיוק חי שם בפנים, כנראה שנולדתם לצלול. תאמינו או לא, יש אנשים שמסיכה על הפנים בשילוב חליפה ובלוני חמצן זה משהו ממש סביר מבחינתם. באופן אישי אני מקנאה, כי מה לעשות, להיכנס אי שם מתחת לגלים ולרחף בתוך השקט הצלול הזה - זו חוויה מיוחדת במינה. אבל, איפה הכי כדאי לצלול? הנה כמה מהאתרים המומלצים בעולם. 

אוסנת שפרלינג
20/02/2019

ה"בלו-הול" בבליז

ייתכן שכשמדובר בחורים כחולים אתם יותר מכירים את זה שבסיני. אך מי מכם שיכול ורוצה להשקיע קצת יותר בהגעה ליעד, ה- Blue Hole שבבליז הוא אחד האתרים המומלצים ביותר בעולם. לחור הבליזיאני יש צורה עגולה כמעט מושלמת, מה שהעלה לו אף יותר את הפופולריות. חורים כחולים נוספים ישנם באיי הבהאמס, בשונית המחסום הגדולה שבאוסטרליה, וכמובן בדהב שבסיני.
קוטרו של החור הכחול בבליז הוא 300 מטר ועומקו 125 מטר, ופוקדים אותו צוללנים מכל העולם. המפגש הבינלאומי הזה הופך את החויה לעוד יותר מיוחדת.



ב-1971, החוקר התת ימי הנודע ז'ק קוסטו יצר את רשימת אתרי הצלילה היפים בעולם, ומאז החור הכחול הבליזיאני נוכח שם במקום של כבוד. במהלך הצלילה תוכלו להגיע לעומק של עד 40 מ' ולמי שחסר לו עוד אנדרנלין בחוויה הזו, חבורות של כרישים ששוחים שם יסגרו את הפינה הזאת. 


קורס צלילה ו'בטן גב' משובח

בתאילנד לא חסרים מקומות לצלילה מרהיבה, אך למתחילים שביניכם (וגם למתקדמים) שרוצים  לשלב קורס צלילה בזול עם החופשה שלהם, מומלץ להגיע לאי קוטאו Koh Tao לשם כך. כדאי לנסות להגיע למקומות הפחות מתויירים באי כי באלו המתויירים הדגה הידלדלה ולא תוכלו לראות הרבה.
אי זה סמוך לאיים קוסאמוי וקופאנגן המוכרים, שם תוכלו לעשות "בטן גב" כאוות נפשכם. באי ישנם הרבה מועדוני צלילה, שנותנים שירותים של קורסים ברמות שונות, תחבורה לאתר הצלילה, ציוד וכדומה. לקוטאו מומלץ להגיע בין פברואר לאפריל - החודשים עם כמות המשקעים הפחותה ביותר. אז הים צלול יותר ואפשר לראות הרבה יותר.


הריף הארוך בעולם

שונית המחסום הגדולה The Great Barrier Reef הממוקמת באוסטרליה, מציעה לצוללים ולמשנרקלים עולם רווי ואינסופי של חיים תת מימיים. שטחה הוא 2,000 ק"מ ולאורכה איים קטנים רבים. בטאונסוויל (Townsville), קיירנס (Cairns) ופורט דגלס (Port Douglas): ערים שממוקמות אל מול הריף תמצאו הרבה מועדוני צלילה ושנירקול.



העונה העמוסה בצוללים ומבקרים היא בין אוקטובר לדצמבר, ויש אומרים שבעונה זו ניתן לראות כמעט לעומק של 50 מטרים! אם אתם לא יכולים להגיע בחודשים אלה, גם בין מאי לספטמבר זה טוב. צלילה בשונית עלולה לזמן לכם מפגשים מרגשים עם צבי ים ענקיים ודגים זוהרים (במיוחד בצלילות לילה). 


לצלול עם מאנטה ריי בהוואי

טוב, האתר הזה אולי ימשוך יותר את המתקדמים מביניכם, אבל לא חובה. גם מתחילים יכולים להינות מהאטרקציה המרכזית שהיא צלילה לילית עם מאנטרה ריי. כשיורדת החשיכה, המפעילים מקרינים אור חזק במים שמושך פלנקטון, הפלנקטון מושך דגי מאנטה ריי, והם  - מושכים תיירים.
מאנטה ריי הם דגים גדולים, שלא לומר ענקיים. המסע לעבר המפגש עם המאנטות יימשך כשלוש שעות ויתחיל בשקיעה. ברי המזל שביניכם יזכו לחבורת מנטות שתסתקרן מנוכחותכם ותשחה מעליכם ומתחתיכם בהנאה. 


אקסטרים ואנדרנלין

חלק מאיתנו פחות מחפשים את הצלילות ה"רגועות" וגם בתחום זה יחפשו את האקסטרים. חוויה כזו ניתן לחוות בגנסבאי שבדרום אפריקה. שם, אתם תוכנסו לתוך כלוב מתכת, ואיתו תרדו מטה לתוך הים. כל זה על מנת לחזות באיך לא, כרישים. כרישים לבנים וכרישי פטיש יחוגו סביב הכלוב ולרגע אולי תשכחו מי בא להתבונן במי. כמובן שיש "טריקים" שמופעלים כדי לזמן את הכרישים, כגון פיתיונות למיניהם.


קל"ב - לפחות לחלקנו

לאלו מכם שעדיין מרגישים בטוח לרדת לסיני, חצי האי יכול להציע לכם טיולי צלילה מהנים ביותר. הפארק הלאומי 'ראס מוחמד' שנמצא בקצה הדרומי של חצי האי מציע בין היתר צלילה לאורכו של מצוק תת ימי שמתחיל מגובה פני הים ונופל בחדות עד לעומק של 800 מטר. מפגשים עם דולפינים שייתכן ויגיעו לבקר אתכם לעת ערב בעודכם בסירה יכולים להתרחש, וביקור בספינת האספקה הבריטית שהוטבעה ב-1941 ועדיין נמצאים עליה מנועים, משאיות, אופנועים וכדומה זו בהחלט חוויה מרתקת כשהיא קורית בעומק של 30 מטר מתחת לפני הים.


רגע לפני - מה חשוב לדעת

ראשית - לרכוש ביטוח צלילה כבר מהארץ. כזה שיכסה את כל מה שפוליסת ביטוח רגילה לא תכסה. למי מכם שיש רשיון צלילה, קחו עותק שלו וגם אישור רפואי באנגלית, וודאו לפני היציאה שהרשיון שלכם בתוקף דרך ההתאחדות הישראלית לצלילה.
שנית - מומלץ להביא איתכם מסיכה אישית משלכם. זה הרבה יותר נעים ונחמד. תשקיעו.

וזהו, תשמרו על עצמכם ותהנו!!
 


* התמונות לקוחות מתוך אתר 123RF 



אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של
עוד כתבות של
אי אפשר להתווכח עם הקביעה שהצפון הירוק, על נופיו המרהיבים ושפע האטרקציות ומסלולי הטיולים שבו, הוא אחד מן היעדים הפופולריים ביותר אצל ישראלים המבקשים לצאת מן השגרה ולצאת לתור את הארץ. עשרות צימרים לחופשה רומנטית לזוגות בצפון. הצימרים מארחים ישראלים מכל קצוות הארץ כמעט כל הזמן, ואם אתם כבר מוכנים להניע את הרכב ולצאת לדרך – הנה כמה מקומות בצפון שאתם חייבים, פשוט חייבים, לבקר בהם אם כבר אתם בסביבה.
להמשך קריאה
שהות בים המלח זה משהו שצריך לתכנן, פשוט כי הוא לא מתאים לכל עונה, אלא אם כן אתם רוצים לנפוש במלון עצמו בלי להוציא את האף. אנחנו דווקא היינו ממליצים (למי שאוהב לטייל קצת) להגיע לים ההולך ונעלם בזמן שמאפשר גם טיול באזור , כי יש הרבה מה לראות ולעשות מלבד הציפה הידועה עם העיתון ביד.
להמשך קריאה
יום האהבה מעבר לפינה, וגם אם אתם לא מתכננים עדיין את השלב הבא - אתם בטח לא תסרבו להתארח בצימר רומנטי בצפון, ולעשות לוקיישן סקאוטינג לרגע המיוחל. לכבוד הוולנטיינס, קבלו את הצימרים בצפון עם הקארמה הכי טובה שיש.
להמשך קריאה
לפעמים ישנם אנשים שהערך שלהם בעינינו שווה להרבה יותר ממה שניתן לבטא במילים. לשמחתנו, אפשר תמיד לבטא את אהבתנו אליהם במתנה מיוחדת, כזו שהטעם שלה נשאר נוכח המון זמן לאחר האירוע המשמח.
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!