חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום

אמסטרדם - Here we come!

ואן גוך, צ'יפס, קופי שופס, כפכפי עץ הולנדיים, רחובות שוקקים, אנשים אדיבים, תרבות, שבילי אופניים ושייט בתעלות הן חלק מהאסוציאציות האמסטרדמיות המוכרות.
אמסטרדם שקטה, אבל סוערת. מופנמת, אבל סקסית. ויש לה עוד כל כך הרבה להציע. ובכל זאת, מה יבחר לו זוג שיוצא לחופשה רומנטית לעשות בה? הבה ונבדוק.

אוסנת שפרלינג
20/02/2019
בעיני, אמסטרדם היא אחת הערים הרומנטיות שיש. יש בה את ה"וויב" הזה שמאפשר לכם כזוג להיות ביחד בשקט וברוגע, וכל זאת - בעיר. תעלות המים החוצות את הרחובות ומעניקות לה שלווה כמעט כפרית, עצירה יומיומית במאפיה שנכנסתם אליה רק בגלל הריח שמשך אתכם לתוכה, ולקינוח סיבוב רומנטי באופניים מתוך רחובות העיר לעבר הפארק הירוק וחזרה.

אופניים אחת ושתיים

לתור את אמסטרדם באופניים זו אחת הדרכים המגניבות להכיר אותה, וזה לא מצריך מאמץ גדול, שכן העיר הזו שטוחה למדי, ומאוד, אבל מאוד ידידותית לרוכבים. אתם מתחילים בלשכור אופניים (אפשר למשל ב MacBike), ואז תמדדו 20 דקות על השעון - וכבר חציתם את העיר מקצה אחד לשני (אמרנו קלי קלות, לא?) שימו לב לרוכבים אחרים, לתחבורה הציבורית, וחוץ מזה - תהנו. העיר תחלוף לנגד עיניכם ואחרי זמן קצר כבר תרגישו הכי בבית שיש.


מוזיאונים לכל דורש 

האמנות באמסטרדם היא ממש כמו העיר עצמה - שילוב בין הקלאסי, לפוסט מודרני והתזזיתי. למי שאוהבים קצת היסטוריה, כדאי לבקר במוזיאון לתולדות אמסטרדם שלעומת מקביליו בערים אחרות, דווקא מביא זוית מעניינת על העיר הכי ליברלית באירופה. המוזיאון הלאומי Rijksmuseum ממוקם בכיכר המוזיאונים Museumplein ובו אוספי אמנות מופלאים לשוחרים שביניכם. משם הדרך לביקור אצל ואן-גוך במוזיאון שמוקדש רק לו וליצירתו קצרה היא, והחביב אך לא האחרון - המוזיאון המעולה לאמנות עכשווית, הסטדליק:  Stedelijk Museum.

למרבה השמחה המוזיאונים של אמסטרדם נוגעים בעוד תחומים, וביניהם תמצאו את: מוזיאון הייניקן, מוזיאון הסקס והאירוטיקה, מוזיאון הקולנוע, התיאטרון, תיבות הנגינה, ומה לא. המון המון מוזיאונים מדליקים ומעניינים ששווים ביקור.


רחובות העיר ושופינג

החנויות בעיר פתוחות החל מ 9:00 או 10:00 ועד שש בערב, להוציא יום חמישי שפתוח עד תשע בערב. ימי ראשון ושני בבוקר סגור. שני המדרחובים העיקריים שמתחילים ב Muntplein הם (ואנחנו לא נבקש ממכם לבטא את זה בקול רם): רחוב Kalverstraat ורחוב Nieuwendijk. גם חנויות רשת ומותגים, וגם חנויות מקומיות של בגדים ומזכרות, הכל מהכל.

בנוסף לאלה, אתם מוזמנים להגיע ל De Negen Straatjes אזור מגניב מלא בחנויות בוטיק. גם אזור יורדאן (Jordaan) שמעניק חוויה פחות תיירותית ועל כן נעימה ורגועה יותר, עם בתי קפה הפזורים בין החנויות המגוונות. גם אזור החלונות האדומים שכיום הוא שכונת מגורים שוקקת, ובו חנויות מדליקות של מעצבים צעירים וכמובן, חנויות סקס משעשעות.

שווקים עם שיק

שלושה שווקים שמומלץ לבקר בהם הם שוק הפשפשים בווטרלופליין (Waterlooplein market) הוא השוק המפורסם של אמסטרדם, שוק הפשפשים נורדמארקט (Noordermarkt Markt) בשכונת יורדאן, ושוק אלברט קאופ (Albert Cuyp market) המוכר הגדול והצבעוני.


החוויה היהודית

אלה מכם שמחפשים להעמיק אל תוך הסיפור היהודי, יכולים לבקר בבית אנה פרנק, הילדה שכולנו הכרנו אותה ואת סיפורה העצוב שתועד ביומנה בזמן שהסתתרה עם משפחתה עד שנתפסו. ביקור בביתה יחשוף אתכם לחייהם של אנה ומשפחתה, ואף תוכלו לעבור דרך ארונית הספרים לעליית הגג בה הם הסתתרו במשך שנתיים. למידע נוסף - מוזיאון אנה פרנק.
עוד באותו עניין, תוכלו לבקר במוזיאון המרי, המוקדש להתנגדות של ההולנדים לכיבוש הנאצי במלחמת העולם השניה. 

אוכל הולנדי משובח

אוכל רחוב
זה אולי יפתיע חלק מכם, אבל אוכל רחוב בהולנד הוא חוויה מומלצת ביותר. בין מיני המזונות שנמליץ לכם לחפש אחריהם הם: פנן-קוקן (Pannenkoeken) מעין "מיני פנקייקס" שמזכירים קרפ דווקא ונאכלים בגרסה מלוחה ומתוקה, תלוי בחשק שלכם. קיבלינג (Kibbeling) הוא שניצל דג, ואין צורך להרבות במילים, פשוט תנסו. ההרינג (Haren), דג טרי  או כבוש הוא מאכל הולנדי מפורסם שמגיע לרוב בסנדביץ' עם בצל כבוש וחמוצים, לאוהבי הז'אנר. וכמובן צ'יפס, שכאן נקרא פריטס (Frites)שנאכל עם מיונז. לקינוח, אל תוותרו על הוופל הטעים הזה, ליתר דיוק שני וופלים מודבקים זה אל זה וביניהם מצויים סירופ מייפל וקינמון. העונג הזה עונה לשם שטרופ-וופלס (Stroopwafels) (אל תגידו שלא ידעתם). 



מסעדות
טוב, כאן יש באמת מבחר עצום, וביניהן מסעדות שמגישות אוכל הולנדי, אוכל אתני, ואפילו פלאפל. איפה? אצל מעוז פלאפל כמובן. פלאפליה שהתחילה את דרכה באמסטרדם וכיום יש לה סניפים גם בארה"ב.
באמסטרדם תוכלו למצוא גם מסעדות שף כמו De kaz: מסעדת שף אורגנית שמצויה במבנה זכוכית עם תקרת זכוכית וקירות זכוכית,שתרגישו קצת כמו הצמחים האורגניים שנשקפים מקירות המסעדה הצופים לשדות שמהם תאכלו את הארוחה שלכם. מסעדת שף נוספת היא A la ferme הצרפתית, שתתן לכם הרגשה שאתם לרג בכלל לא בהולנד אם כי בעיר הרומנטית הידועה.

בין תעלות המים, הגשרים והאופניים תמצאו שלל בתי קפה אותנטיים שמאגדים בתוכם את צבר התרבויות העצום ממנו מורכבים תושבי אמסטרדם. תמיד לצד הקפה תוכלו למצוא משהו טעים לנשנש, ונוף יפה להביט בו. ופרט טריוויה קטן, הולנד נמצאת היום במקום הראשון מבין חמש המדינות המובילות בצריכת קפה. הולנדי ממוצע צורך 150 ליטר קפה בשנה. אז מה הפלא שעשו כאן לגליזציה של מריחואנה, צריך להירגע איכשהו מכל הקפאין הזה, לא?

שייט בתעלות

לא סתם היא נבחרה להיות אטרקציה מספר 1 בעיר, השייט בין התעלות והגשרים, עם מבט מופלא על מראותיה של העיר. תוכלו לבחור בשייט תיירותי רגיל, בשייט לאור ירח, שייט ביאכטות, או להיות סקיפרים ליום ולשכור לעצמכם סירה ופשוט - לשוט.
הייתרון בלקחת שייט תיירותי הוא ההסברים. ככה תדעו מה אתם רואים ולאן הגעתם. אם בא לכם על חוויה רומנטית במיוחד, יש באמסטרדם חברות שמציעות שייט לילי עם ארוחת שף עם שולחן מפה ונרות כמו בסרטים. חברות אחרות פשוט יציעו לכם שדרוג מסירה סטנדרטית לסירה אקסלוסיבית, בה במהלך השייט תלגמו שמפניה ותנשנשו כריכונים.



לסיכום, כמה פרטים טכניים. 
כדאי להגיע לטייל באמסטרדם בין יוני לאוגוסט, ולזכור שבין נובמבר-פברואר מחירי המלונות יורדים משמעותית ולא בכדי, קר בטירוף.
ההגעה היא בטיסות סדירות מישראל עם חברת אל על או KLM היישר לשדה התעופה סכיפהול ההולנדי. משך הטיסה 4 שעות ו-20 דקות.
וזכרו, אולי אמסטרדם ליברלית לגבי המעשני מריחואנה בתוכה, אך מחוץ לה אל תקחו איתכם ועליכם שום כלום. 
ויאללה, תהנו! 


אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
אתחיל מגילוי נאות: כחלק מתפקידי במדריך הפסגה יוצא לי לבקר באתרי נופש רומנטיים באופן קבוע.  עד כה ביקרתי להערכתי במספר מאות מתחמים ובהדרגה התחלתי "להתרגל" לסטנדרט האירוח המוביל את התחום. כיום, כשאני מגיע לאתר נופש עם נוף מרשים או בריכה פרטית או איזו אטרקציה חדישה אחרת, לרוב אין הדבר גורם לי להתרגשות מיוחדת.
להמשך קריאה
וילות לזוגות בצפון, במחירים נוחים באמצ"ש.
להמשך קריאה
הפעם נטייל לאיזור הגליל המערבי, שמשתרע מראש הנקרה שבצפון ועד לנחל קישון, עמק זבולון, הר הכרמל ובקעת בית נטופה שבדרום. זהו אזור משופע בערים תוססות, אתרי טבע מהממים, וחופי ים מהיפים בארץ. בקיצור, יש בו המון (!) מה לעשות. אז בואו ותצללו איתנו לכתבה הבאה, בה נסקור את כל מה שלא תרצו לפספס כשאתם מגלילים מערבה. 
להמשך קריאה
מעל ל-50 צימרים ווילות מציעים הנחות מיוחדות לתושבי עוטף עזה והדרום שנמצאים בקו האש. ההטבות תקפות לכל משך מבצע "מגן וחץ" ובהצגת תעודת זהות.
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!