חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

בין טאפאס לגאודי - מגלים את ברצלונה

ברצלונה מציעה הרבה חוויות, לכן כדאי לפנות בשבילה שבוע ימים לפחות ובמיוחד למי שזו הפעם הראשונה שלהם בעיר. יש בה אמנות ותרבות, רחובות שוקקים, אוכל ספרדי מעלף, מוסיקה ואנשים יפים. זוהי ברצלונה, וזו רק ההתחלה.
לא פחות מ-30 טיסות יוצאות מידי שבוע מישראל לבירה הקטלונית, מה שעושה אותה לאחד היעדים היותר פופולארים עבור ישראלים. הבה ונראה למה.  

אוסנת שפרלינג
20/02/2019
אחד הדברים הכיפים בטיול בברצלונה, הוא שהמרחק בין האתרים אינו גדול מדי, כך שאפשר לטייל מאחד לשני בנחת, דרך הרחובות והשדרות, ללגום איזו "סרווסה" קרירה בדרך, לנשנש טאפאס נחמד, ולהיכנס לעוד מוזיאון, גלריה, שוק, או קתדרלה.

אמרתם ברצלונה אמרתם: Las Ramblas 

זוהי השדירה השוקקת והמפורסמת של ברצלונה. קילומטר ורבע של התרחשות בין כיכר קטלוניה (Placa Catalunya) לבין אזור הנמל של ברצלונה. שימו לב, זו שדירה תיירותית מאוד (!) כך שאם אתם פחות בעניין של רעש והמולה, דעו להתרחק. תוכלו למצוא אלטרנטיבות מעולות ברובע ביורן וברובע הגותי, וכן בשדרות גרסיה.

מי שכן חושק באווירה הזו, טוב יעשה אם יגיע לכאן. כמובן שמי שזו לו הפעם הראשונה בעיר - חובה להגיע. זה המקום בו הדברים קורים, חגיגות ואירועים למיניהם, והכל בשדרה יפה, מלאה בדוכנים. בנוסף לחוויה של השיטוט ברחוב, ניתן לצאת ממנו לעוד אתרים ששווים ביקור, כמו שוק הבוקריה (Mercat de la Boqueria) הידוע, כיכר ריאל, הרובע הגותי, הקתדרלה, הנמל של ברצלונה ועוד. בסוף הרמבלה, קרוב לים, תוכלו לחזות בפסל לזכר קולומבוס בשם אנדרטת קולום (Monument a Colom) ובהמשך נמצא מוזיאון השעווה, בית האופרה ואחרים.

מי שחש צורך להיות "בעניינים" בזמן השהות בעיר, מוזמן ללון באחד מעשרות המלונות שלאורך השדרה וסביבותיה. שימו לב שבשעות הצהריים בעיקר, בהן השדרה עמוסה לעייפה, הסיכוי שלכם למפגש עם כייסים גבוה - שמרו על ארנקיכם! לגבי קניות, עדיף שתשמרו את הזוזים שלכם למקומות אחרים מתאימים יותר.

לשוטט ברמבלה כאילו אין מחר  

גאודי ושות'

חלק עיקרי בטיול בברצלונה, הוא ההיכרות עם יצירותיו של האדריכל האמן אנטוניו גאודי. גאודי, שלא כמו אמנים אחרים שיצאו לרעות וללמוד בשדות זרים, חי ופעל בברצלונה כל חייו. היום, מליוני תיירים באים מידי שנה כדי לחזות ביצירותיו יוצאות הדופן.הוא קיבל את השראתו מן הטבע, שבו, כך הוא גילה, הקווים השולטים הם עגולים ומפותלים ואינם ישרים.

עם התבגרותו והתקרבותו לדת, הקדיש את מירב זמנו לבנית הסגרדה פמיליה (Sagrada Família), היא כנסיית המשפחה הקדושה - יצירתו העילאית עליה עבד 43 שנים. עוד אתרים של גאודי שכדאי לראות הם ארמון גואל (Palau Güell) אותו הוא בנה עבור פטרונו, את פנסי הרחוב שהוא תכנן בכיכר ריאל (Plaça Reial) ועוד. 
בהקשר זה, מי שיש להם חיבה למבנים עתיקים, יכולים לבקר גם בבניין התיאטרון, בשעון הראשון של ברצלונה ובמבנה האוניברסיטה העתיק.

להכיר את גאודי מתוך יצירותיו 

מוזיאונים

מוזיאונים שמומלץ לבקר בהם הם מוזיאון פיקאסו, בו מספר המבקרים הגדול ביותר מבין מוזיאוני ברצלונה, והתור המשתרך ברחובות מעיד על כך. אם זאת, ההמתנה שווה ביותר. כדאי לבקר גם במוזיאון המוקדש ליצירתו של חואן מירו ובו הפסלים והציורים הססגוניים והעליזים של האמן. 
מוזיאון השוקולד שנמצא בבניין מרשים מציג את ההיסטוריה של השוקולד, מגילויו של הקקאו ועד היום וכיצד משתמשים בו בתרבויות שונות. תוכלו להתרשם ממכונות עתיקות להכנת שוקולד, ולקינוח, מטעמי שוקולד יחכו לכם. יאמי.
מוזיאון הסקס מלווה את נושא המין מאז ימי יוון העתיקה ועד היום. במוזיאון אוספים שונים ומשונים (למשל של חגורות צניעות) ועוד פריטים מעניינים שיעשו משהו לפרשנות העדכנית שלכם לגבי מה זה "סקסי".
במטרונום תוכלו לצפות בעבודות של אמנים חדשניים מהעיר המציגים אמנות לא ממסדית.

  
פארקים וגנים

כדי לגוון את השהות בחללים כמו מוזיאון וכדומה, ולהתאורר באוויר הפתוח ובו זמנית להינות עדיין מאמנות שנדמה שבברצלונה היא בכל פינה, נמליץ לכם לבקר בפארק גואל, שעוצב כמובן מפרי מוחו הקודח של גאודי הגאון, והוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ב-2005. מדרגות של שני קילומטרים (!) יקחו אתכם עד לשדרת עמודים יוצאת דופן שעיצב גאודי (לאלה מכם שכבר התחילו להזיע, אז כן, יש גם מדרגות אוטומטיות). שם ישנה נקודת תצפית יפה על העיר וצמחיה ירוקה שתלבב את עיניכם.

סיור בפארק מונטג'ואיק יעניק לכם סיור שלו בין עצים, מזרקות, גנים בוטניים, ונקודות תצפית. זה פארק עם אווירה יותר "מקומית" כי הוא משמש את דרי העיר לריצות והליכות של הבוקר ואחה"צ. נחמד.

לשתות ולאכול בעיר

אז מה זה טאפאס? ומי אוהב לשתות סנגריה? הבה ונבדוק את העובדות הללו. ארוחת טאפאס מורכבת ממבחר מנות המוגשות בצלחות קטנות לצד משקה אלכוהולי. הטאפאסים הם בעצם ה"מתאבנים" של הספרדים, רק שלפעמים הם כבר ממש משמשים כארוחה בפני עצמה, כזו שלוקחים את הזמן איתה, בין נשנוש ללגימה, לנשיקה ספרדית חמימה. במקור, הטאפאס בא לתת מענה לרעבונצ'יק הזה שמתעורר בין ארוחת הצהריים שנאכלת בספרד מוקדם לארוחת הערב שאותה אוכלים מאוחר. טאפאסים יכולים להיות מורכבים מדגים, בשרים, מאכלי ים, גבינות וירקות, זיתים ועוד. לצידם ייתכן מאוד שתלגמו בירה ספרדית או סנגריה Sangría שפירושו בספרדית "מדמם". זהו משקה (טעים ממש ולא מדמם בכלל) המורכב מיין אדום ומיץ תפוזים בכמות שווה, בתוספת מעט סוכר. אל המשקה נוהגים להוסיף פירות חתוכים לקוביות דקות. פנטסטיקו! 

לנשנש, לנשנש, לנשנש - טאפסים לכל דורש. 

שווקים ברחבי העיר

אז איזה שוק עושה לכם את זה? כי כאן יש מגוון לא קטן. שווקי אוכל, ספרים, אמנים, פרחים ומה לא.
לצד הכנסיה הגדולה של ברצלונה, תמצאו שוק קטן של אמנים קטלוניים (עשרה בערך) כשלכל אחד תחום התמחות משלו. שוק הפרחים הוא שוק גדול צבעוני וריחני שכיף לטייל בו. שוק הפשפשים Fira de Nautumismo הוא שוק בינוני בגודלו, ויש בו בעיקר מטבעות ובולים לאספנים ולעיתים גם פריטי אמנות ועתיקות. לעומתו שוק הפשפשים Mercat Del Encants הוא אחד הגדולים והפופולריים בברצלונה ובו תוכלו למצוא הכל מהכל, גם ישן וגם חדש. עוד שוק פשפשים קטן ונחמד נמצא ליד הנמל, Fira Brocanters Harbour והוא פתוח בימי ראשון, שבת וחג.

שוק אוכל מומלץ הוא שוק Sant Antoni Market, שוק אוכל גדול בשכונה אישמפלה. שוק חביב מאוד וללא כמויות התיירים המעיקות. מגוון של מזונות ומאכלים תמצאו כאן, וגם בר טאפאסים, בית קפה וסנדוויצ'ייה, ועוד מקומות שפשוט כיף לשבת בהם, לנשנש וליהנות מהנוף.  לעומתו, שוק La Boqueria הוא שוק אוכל גדול מאוד ותיירותי מאוד, ואף על פי כן הוא נקי ומסודר. גם כאן יש טאפאס בר טוב, ואפילו מאפייה.
שוק Fira Artesana הוא שוק שכולו מזון אורגני שמביאים המקומיים ומוכרים. עוגות הום-מייד, דבש, גבינות ועוד. תענוג אמיתי.
 

דוכן ממתקים בשוק אוכל - לטעום מכל דבר. 



*התמונות בכתבה נלקחו מאתר 123RF. 
 

לסיכום, 
מה שלא תעשו, אתם כנראה תהנו. 
האוכל, הבירה, התרבות - כולם יעטפו אתכם בהמון אהבה. 
אז יאללה, סעו ותהנו! 
אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
בריכות ענקיות ויוקרתיות, חדרים גדולים ומפנקים ומרחבי חוץ רחבי ידיים - ההזדמנות שלכם לחופשה זוגית סופר מפנקת באמצע השבוע, במחיר של צימר רגיל – לחודשי החורף בלבד!  
להמשך קריאה
לפעמים ישנם אנשים שהערך שלהם בעינינו שווה להרבה יותר ממה שניתן לבטא במילים. לשמחתנו, אפשר תמיד לבטא את אהבתנו אליהם במתנה מיוחדת, כזו שהטעם שלה נשאר נוכח המון זמן לאחר האירוע המשמח.
להמשך קריאה
השקדיות פורחות, הכלניות מעטרות את הירוק בשלל צבעים, הרקפות עומדות ניצבות, והקידה השעירה מתחילה לפרוח בצהוב. במילים אחרות - האביב כבר כאן. האביב, כידוע, היא עונת הפיקניקים הרשמית. לכן, עכשיו זה הזמן האידאלי לארוז סלסלת קש (או צידנית, גם הולך) למצוא פינת חמד פורחת, לפרוש שמיכה ולשכב פרקדן לצד הפרחים, וליהנות מארוחת פיקניק משובחת. הנה כמה הצעות למקומות ששווה לפקנק בהם בצפון, ואפילו קישור לעסק גלילי קטן שיכין לכם את הכל מראש, ורק תצטרכו לבוא. 
להמשך קריאה
הישראלים אוהבים לצאת לחופש, ורבים חושבים שאין כמו טיסה לחו"ל לכמה ימים כדי ליהנות באמת מהזמן הפנוי, מנופים חדשים ומעניינים, משופינג טוב או אוכל משובח. אבל האמת היא שלא צריך לצאת מגבולות המדינה כדי ליהנות מחופשה מענגת של ממש. עובדה: יותר ויותר משפחות מעדיפות את הצפון הישראלי על פני טיסה משפחתית לחו"ל, וזוגות רבים מעדיפים צימרים רומנטיים בצפון על פני קפיצה לאירופה.
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!