חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

כרתים - כל מה שרציתם מחופשת הקיץ שלכם

כרתים הוא האי הגדול ביותר ביוון, וככזה הוא מציע אפשרויות רבות לטיול ולנופש. 
רבים בוחרים בו בשל כך, וכן בשל הטיסות הישירות אליו, שעושות את ההגעה לפשוטה ונוחה. כדאי לשכור רכב כדי להיות חופשיים לנוע בין מקום למקום ולחוות ולגלות את קסמיו של האי. מפרצים לבנים, כרמי גפנים וזיתים הם חלק מהתפאורה המיוחדת של כרתים. עוד יש בו ערים שוקקות, אתרים ארכאולוגים והיסטוריים מעניינים - בקיצור, כל מה שהייתם רוצים מהחופשה שלכם בקיץ הקרוב. 

אוסנת שפרלינג
20/02/2019

קצת גיאוגרפיה

האי כרתים משתרע על פני 8,300 קמ"ר, כשבין החלק הדרומי והצפוני שלו מפרידה שרשרת הרים שיוצרת מתווה נוף מרהיב. בצפון האי נמצאים החופים החוליים הארוכים ועיירות הנופש התוססות (בעיקר בין העיר הרקליון לכפר חרסוניסוס), ובדרום האי מצויים החופים השקטים שיתאימו יותר לרגועים שביניכם. 


מתי ואיך להגיע

לכרתים אפשר להגיע כל השנה, כשמאפריל עד אוקטובר היא התקופה המומלצת ביותר. מסוף מאי ועד תחילת ספטמבר ניתן ליהנות מטמפרטורת מים נוחה לשחיה ורחצה. 
לאלו שרוצים לטייל באי, כדאי להגיע מחוץ לעונה וליהנות מהנחלים, ממסלולי ההליכה שבאי ומהכפרים והטברנות שבו, ומחיי הלילה שבערים הגדולות.  רוב התיירים מגיעים לכרתים בטיסה ישירה להרקליון הבירה (והעיר הרביעית בגודלה ביוון), או בטיסות צ'ארטר לעיר חאניה וחלק קטן בהפלגות נופש לאי למספר ימים או בהפלגה מנמל פיראוס. הקהל הישראלי לרוב מגיע לכרתים במסגרת חבילות נופש ליישובי החוף של כרתים (ועוד נגיע אליהם).


יעדים עיקריים

כשתגיעו תעברו ככל הנראה דרך הרקליון וגם תטוסו חזרה ממנה, אך מעבר לזה שהיא עיר גדולה, אין ממש סיבה מיוחדת להישאר בה.

ריתמנו שנחשבת ליפה בערי כרתים, מציעה נמל יפה ומצודה וונציאנית, שווקים טובים, ורובע עותומאני עם סמטאות מפותלות ומסקרנות. יש בה בתי מלון רבים על קו החוף, לצד חופים יותר פראיים ולא מלאים באנשים. יש האומרים שהחופים הטובים ביותר בכרתים נמצאים בה.

 ריתמנו היפה. צילום 123RF 

פלאקיאס שהייתה בעבר כפר קטן ושלו בדרום האי, כיום היא עיירת נופש מקסימה. אמנם היא מרוחקת כשעתיים נסיעה מנמל התעופה, אך הנסיעה שווה את ההגעה. ממוקמת באזור יפה, ומציעה חוף ים מקסים עם שלל טברנות, ואפשרויות רבות לטיולים רגליים, למשל חוף פרבלי ושפך הנהר שלפניו ישנן בריכות מים מתוקים ונוף נהדר.

פלאקיאס, למתגעגעים לסיני. צילום 123RF

חאניה זו עיר שתרצו לבקר בה: עם יופי פראי, היסטוריה מרתקת ואטרקציות לרוב. זוהי עיר נפלאה שמציעה שווקים מהנים, מסעדות טובות וקו חוף יפיפה שממנו נצפים ההרים השזורים בעצי זית וצמחיה יוונית. קחו בחשבון כי לא תהיו לבד בחאניה. רבים מגיעים אליה ומשוטטים ברחובותיה, ממלאים את הטברנות שלה, ועדיין, נעים לשוטט בה. אם אתם בחאניה ויש לכם רכב, שימו פעמיכם לשני חציי האי: רודופוס (Rodopos) וגרמבוסה (Garmvousa) והנוף כבר ידבר בעד עצמו. לא רחוק משם באזור העיירה קיסאמוס נמצא עמק הערמונים אזור בו מגדלים ערמונים וגפנים, כדאי לנסוע ולסייר בין הכפרים.

חוף באלוס גם הוא סמוך לעיירה קיאסמוס הוא אחד החופים היפים בעולם (!) עם מי טורקיז רדודים ואי שנמצא כמה מאות מטרים מהחוף אליו ניתן להגיע בהליכה. אין כאן מלונות (תודה לאל) וניתן להגיע אליו רק בדרך עפר עם רכב או להפליג אליו מהעיירה קיאסמוס.

בא לי על חוף באלוס, ותודו שגם לכם.  צילום 123RF

בהרסוניסוס לא תמצאו חופשה יוונית קלאסית, שכן עיירת החוף הקטנה הזו  ממוסחרת למדי, והחופים שבה סלעיים ופחות מפנקים. מי שאוהבים אזור הומה ומלא בספורט ימי ואטרקציות לילדים יימצא בה את מבוקשו.

מאליה היא יעד של מסיבות וחיי לילה אליה אוהבים לבוא חבר'ה צעירים ולפרוק כל עול. אז במילים אחרות, הרבה אקשן פרוע. מה שכן, החוף שלה הוא מהיפים בכרתים, אז תעשו את החישוב לבד.

מי שחולמים על מים צלולים טורקיזיים ולגונות קסומות ימצא את מבוקשו באלפוניסי, שעוד דבר יפה בו (בעינינו) הוא שהוא אינו נמצא בקרבת אתרי תיירות. 

אלפוניסי - חוף ים ורוד ומי טורקיז חלומיים. צילום 123RF

אלונדה הוא אחד מהמפרצים היפים של כרתים,עם מי ים צלולים שלצידם מלונות יוקרתיים. זהו אזור יפה נורא, אך קחו בחשבון שהוא מעט ממוסחר. יש שם וילות מהמומלצות בכרתים, וכן, גם מלונות פשוטים יותר.

במרחק שייט קצר של 20 דקות מאלונדה, תוכלו להגיע לספינלונגה שעד אמצע המאה ה-20 הייתה בו עיירת מצורעים, וייתכן שהוא יהיה מוכר לכם אם קראתם את הספר "האי של סופיה". האי קטן, ועליו בנויה עיר ונציאנית מוקפת חומה.    


מבט לספינלונגה. שווה ביקור. צילום 123RF

לינה באי 

בכרתים ישנן אופציות רבות ללינה, ברמות מחירים שונות המתאימות לכל כיס. הכל תלוי בסגנון החופשה שאתם מחפשים ובתקציב שלכם.
לינה בוילה היא אופציה מעולה. לרוב הוילות שוכנות בכפרים יפים, פונות לנופו של הים, קרובות מספיק לעיירות או ערים עם מסעדות וחנויות, לאתרים מעניינים, ומאפשרות לכם להרגיש בבית - בחו"ל. הבניה לרוב היא מסורתית, עם צמחיה יפה מסביב ואפילו בריכה מרעננת בסמוך לחדר. ישנן וילות פאר וישנן וילות בתקציב שפוי יותר שעדיין נותנות תמורה טובה מאוד. חוץ מווילות ישנם כמובן מלונות לאורך החופים, בערים, ובהרים. כמובן שאם מגיעים בקצוות של "העונה" ניתן ליהנות ממחירים נוחים יותר. 


לסיכום,
כרתים הוא אי גדול מאוד, כך שבטוח תוכלו למצוא בו את הפינה שלכם. 
הבחירה אם לנוע ממחוז למחוז ולחוות כמה מוקדים או דווקא להישאר למשך כל החופשה באתר אחד - היא שלכם. 
לכל סוג של טיול האופי שלו וטוב להכיר מראש את האי ולתכנן את מה שמתאים לאופי שלכם ולתקציב שעומד לרשותכם. 

והעיקר, תהנו! 
אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
בסימן חגיגות ה-70 לישראל, יצאנו ביוזמה משותפת עם קבוצת הפייסבוק "אנשים טובים למען חיילים בודדים" במטרה להוקיר ולהודות לחיילים הבודדים על פועלם ותרומתם.
להמשך קריאה
נוף מרתק, היסטוריה מרשימה ושפע יקבים, בתי קפה ומסעדות מפנקות במיוחד - כל האטרקציות שכדאי לכם להכיר ברמת הגולן, ואף מילה על קטיף דובדבנים.
להמשך קריאה
בין אם רק התחלתם לצאת לפני כמה שבועות או שאתם מתקרבים לחגיגות חתונת הזהב שלכם, אין כמו בילוי זוגי רומנטי שהוא רק של שניכם. יש כל כך הרבה צימרים בצפון לזוגות (וגם כמובן צימרים למשפחות, אבל לענייננו הפעם נתרכז רק בשניכם) – וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לארוז ולנסוע צפונה אל חופשה מפנקת שבה תוכלו ליהנות מן ה"ביחד" שלכם.אבל מה תעשו כשתגיעו לצימר? הנה כמה הצעות שיעניקו לחופשה שלכם אופי רומנטי ובלתי נשכח:
להמשך קריאה
החגים כבר כאן, הילדים בחופש והצפון הישראלי מציע אינספור אתרי טיולים ואפשרויות רבות לבלות. נופים מפעימים ומדהימים במיוחד, המון מים, מפלים זורמים, נחלים, סלעי בזלת שחורים. אנשים הבוחרים לטייל באזור רמת הגולן עשויים ליהנות לא רק מטיול נחמד אלא גם מחופשה של ממש. אנחנו כאן על מנת להמליץ לכם על מסלולים מיוחדים באזור רמת הגולן אשר יהפוך את הטיול שלכם לחופשה צפונית מפעימה ובלתי נשכחת ולילדים יישארו חוויות מתוקות לספר עליהם בכיתה או בגן :)
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!