חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

5 מעיינות מומלצים לימים החמים

סוף השבוע הגיע. ארזתם את התיקים, יצאתם לדרך, עמדתם בפקקים כמו כל ישראלי ממוצע, וכל הדרך התנחמתם בכך שאתם "עולים צפונה" וכשתגיעו לצימר בטח יקבלו אתכם טמפרטורות קרירות ונעימות, כאילו לפחות הגעתם לכפר הררי באירופה.
ואז הגעתם- ו.... חם מוות.

אוסנת שפרלינג
20/02/2019
ייתכן שזה יפתיע חלק מכם, אבל גם בצפון חם בקיץ. אולי קצת (הרבה) פחות לח ויותר יבש אבל מגמת ההתחממות העולמית משפיעה גם על ארץ המעיינות וההרים, וגם אנחנו, הצפוניים המקומיים כיתר בני האדם, מחפשים לנו מקום לפוש בו בצל ולרחוץ במימיו הקרירים של נחל או מעיין זה או אחר.

הפעם, ניקח אתכם לחמישה מעיינות אהובים במיוחד. כאלה שאם יש מזל (ובמיוחד אם הגעתם באמצע שבוע, ולא בזמני חופשות או חגים) ייתכן ותהיו בהם לגמרי לבד, מקסימום עם עוד איזה זוג שקט ונחמד. מכיוון שרובכם לא תגיעו שלא בחופשה או חג, וכנראה תרבצו במקביל לעוד שלל מבני ובנות ישראל, עשו לכם מנהג ופשוט העמידו פנים שהם לא קיימים. לפעמים זה עובד.

אל המעיין - מה לשים בתיק?

כשאתם יוצאים לטבע, אתם לא תמיד יודעים כמה מטרים תצטרכו לצעוד מהחנייה שלכם עד למקור המים, ולכן תדאגו לנעול נעליים סבירות, שלא יקרעו לכם על הסלע הראשון שתעמדו עליו כיוון שכאן רוב הדרכים אינן סלולות, אלא הן שבילים שכמה עיזים פרצו לפניכם, ולעיתים הן עוברות בין קוצים וסלעים. אאוצ'!
אבל, זה שווה את זה.

בנוסף לנעליים טובות, תצטיידו בהרבה מי שתיה (אל תבנו על מי המעיין, זה לא להיט) קחו עמכם צרור של פירות העונה, פנקו עצמכם בסנדוויצ'ים ובמחצלת לפריסה על הקרקע. טיפ קטן: קחו איתכם כרית או שתיים, זה תמיד מפנק, גם ובמיוחד בטבע.

בין גליל לגולן  - עין תינא

על הכביש המוביל מקיבוץ גדות לקיבוץ גונן (מס' 918) שוכנת עין-תינא. מעיין נפלא שרבים אמנם מכירים, אך הוא עדיין שווה ביקור.  לאלה מכם שמוגדרים יותר כ"עצלני לכת" - ישנה בריכה בחלק התחתון, תוכלו לשכשך וליהנות מהמים הקרירים ומהדגיגים ששוחים בה. למיטיבי הלכת, המשיכו בשביל ולכו במים בתוך סבך הצמחיה במעלה הדרך, אז תגיעו למעיין השופע שאת פכפוכו תשמעו כבר בדרך אליו. שווה כל צעד. 


עין תינא - בגלל עצי התאנה. צילום: עופר ווהב 

בין קודש לחול - עין ליאור

מיקומו של מעיין זה בסמוך לעיר צפת. זהו מעיין יפה וצלול בעומק מטר אחד, ששופץ לזכרו של ליאור דהן. מרחק ההליכה מהרכב הוא 50 מטרים.
הוראות הגעה: נוסעים צפונה על כביש 90 ובמחלף אליפלט יורדים לכביש 89, לכיוון צפת. נוסעים כ-11 ק"מ עד לצומת עין זיתים, שם פונים ימינה (לכביש 866) ומיד שוב ימינה, לכיוון עין זיתים (לכביש 8900). נוסעים כ- 2.2 ק"מ ופונים, אחרי עיקול שמאלה בכביש, שמאלה לשביל עפר. נוסעים בשביל כ-50 מטרים וחונים לצד מדרגות אבן. עולים במדרגות שמצד ימין כ-50 מטרים עד למעיין.

לטבול בחורשת האקליפטוס - עין עלמין

עין עלמין היא בריכת קצינים שנחפרה לפני מלחמת ששת הימים עבור הקצינים הסורים שהיו אז באזור. זוהי אחת משלוש בריכות קצינים המצויות ברמה"ג (הם ידעו איך ליהנות החבר'ה האלה) והיא ממוקמת בליבה של חורשת אקליפטוס שזה טוב - כי יש הרבה צל, וזה גם קר - בדיוק מאותה סיבה. זוהי בריכה רחבת ידיים (המון קצינים היו להם שם) במורדותיה המערביים של רמת הגולן בסמוך לכביש 888, ותוכלו להגיע אליה מקצרין או מצומת מחניים. מקום נעים ומרענן ביותר. 


רק מלהסתכל נהיה נעים. צילום: קסם השביל 


עין אמפי או עין אקליפטוס (ודווקא יש אקליפטוס)

זוהי נביעה שנראית כבריכה בינונית עגולה הבנויה מסלעי בזלת. עומקה כחצי מטר, מימיה צלולים ומובילות אליה מדרגות שהעניקו לה את הכינוי "עין אמפי". לתשומת לבכם, הבריכה נמצאת בקרבת שדה מוקשים.

הוראות הגעה: בצומת בית צידה (כביש 87) עולים לכיוון חד נס וקצרין (כביש 888). עוברים את חד נס ואת הכניסה לפארק הירדן, בסיס צבאי ראשון משמאל ושני מימין, ומחפשים מימין שער הסגור בשרשרת ברזל. פותחים אותו (הוא אינו נעול) ונוסעים בדרך המשובשת. בפיצול השבילים השני פונים שמאלה ונוסעים עד שרואים משמאל, על ראש ההר, מבנה קטן מאבני בזלת. עוברים את חוטי התיל ומטפסים לעבר האקליפטוסים הגדולים.

עין אמפי ויש אקליפטוס. צילום: ארץ ישראל הרטובה


עם כל הנוף הזה - עין אי"ה

עין אי"ה היא בריכת בטון אבל כזו ששרוי בה הקסם. מימיה צלולים ועומקה כמטר וחצי. כבר בדרך אליה (ויש דרך) תיהנו מנוף אחר, שקצת מזכיר "מערב פרוע" של דרום רמת הגולן.  

הוראות הגעה: נוסעים על כביש מס' 92, מזרחית לכנרת, ובצומת כורסי פונים מזרחה (ימינה) לכביש מספר 798. בצומת אפיק פונים ימינה (דרום מערב) לכביש מספר 98, לכיוון מבוא חמה. לאחר כ-1 ק"מ פונים שמאלה (דרומה) לכיוון מיצר. חולפים על פני הפניה למיצר וממשיכים עוד כ-200 מטרים ומגיעים לצומת T. פונים ימינה (יש שילוט "עין אי"ה") לאחר כ-750 מטרים פונים שמאלה (לפי שילוט לברקים). יורדים עם הכביש כ-1.2 ק"מ עד שמגיעים לשער ברזל בצד שמאל. חונים, עוברים את השער והולכים עם השביל כ-400 מטר. קצת לפני עץ אקליפטוס גדול ישנו שביל שעולה צפונה. עולים עם השביל כ-100 מטרים ומגיעים למעיין.

עין אי"ה ואין צורך להוסיף. צילום: יאיר מורג. 

אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של
עוד כתבות של
סגרתם וילה או צימר בצפון ומחפשים איך למלא את הלו"ז שלכם? הנה כמה המלצות ליקבים מופלאים שמבטיחים חוויה אירופאית ממש כאן אצלנו
להמשך קריאה
יש מי שלא רואים שום "כוונה מלמעלה" כשהם מביטים בחיבור שלהם עם בני זוגם/ן, ויש מי שיודעים שאין כאן מקריות ו"הכל כתוב" כמו שאומרים: לא סתם חנן פגש את תמר, ולא סתם מירי התחברה ליואל.  אז יש המון שיטות ודרכים להתבוננות על קשר זוגי מהזוית היותר רוחנית שלו, והנומרולוגיה היא אחת מהן. הנומרולוגיה היא שיטה (לא מדעית) שמתייחסת למספרים כבעלי משמעות רוחנית, ודרכם מאפיינת את תכונות האישיות של בני אדם, כמו את נתיב חייהם ואף את יעודם. וגם על הזוגיות יש לה מה להגיד.
להמשך קריאה
מתי בפעם האחרונה נתתם לעצמכם מתנה? כזו שגם מצטלמת טוב, אבל גם הולכת איתכם אחרי זה בלב לעוד הרבה זמן? שגרת החיים שוחקת את כולנו, ולפעמים כל מה שצריך זה רק רגע אחד של שקט, זמן שמוקדש כולו לעצמנו ולבני הזוג שלנו - אנחנו מצאנו לכם בדיוק את זה 
להמשך קריאה
לא רק בקתות מעץ ואווירה כפרית – בצימרים החדשים בצפון תמצאו סטייל מוקפד ומודרני שהולך בהחלט להפתיע אתכם
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!