חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

סאוואדי קא! תאילנד, מקום להגשים בו חלומות

כשחושבים על תאילנד, מתחשק לשחרר אנחה. כזו שמזכירה לנו כמה זמן לא לקחנו חופש א מ י ת י.
פה לא תצטרכו לנסוע בזריזות ממקום למקום, ולהספיק לבקר בשני מוזיאונים ביום. כאן תוכלו להירגע, עם ים צלול בגווני טורקיז ברקע, אוכל טעים (בטירוף) ומחירים נוחים מאוד. נכון, יש בה גם את אחת הערים התוססות בעולם, שווקים מוטרפים וקניונים תזזיתיים, ובעיקר - שילוב ייחודי מאין כמותו בין מסורת לקדמה. כתבה ראשונה בסדרה.

אוסנת שפרלינג
20/02/2019
מי שנוסע לתאילנד, רוצה ממנה משהו אחד במיוחד. יש את אלו שנוהים אחר התרבות, הבודהיזם, המקדשים. יש מי שרוצים לעשות רק "בטן גב" באיים או חופשות צלילה מרהיבות. יש מי שההרים והעיירות שבהם קוראים להם. ויש מי שרוצים לעשות המון קורסים והשתלמויות כמו עיסוי תאילנדי, בישול תאילנדי וכל דבר שהוא, ובכן, תאילנדי.

ונתחיל באיים
איי תאילנד ממוקמים בדרומה של המדינה. ישנם האיים המזרחיים, כשהמוכרים שביניהם הם קו פנגן, קו סמוי וקו טאו. אפשר להגיע אליהם בטיסה פנימית קצרה או בנסיעה של כ-10 שעות באוטובוס. בהם מתרחשות מסיבות הפול מון המפורסמות, והחופים ברובם תיירותיים, אם כי פה ושם ניתן למצוא פינות יותר שקטות. האיים המערביים טובים למי שמחפש ריזורטים ואתרי צלילה טובים, קופיפי ופוקט הידועים נמצאים שם ויעניקו לכם חופש חלומי של חמישה כוכבים. לאיים כדאי להגיע בין נובמבר למרץ, מה שקרוי "העונה הקרירה" (25 מעלות ופחות מ-80% לחות). 
 
כך או כך, השהות באי בתאילנד היא אחד הדברים המפנקים שתעשו עבור עצמכם, ולא ממש משנה באיזה מהם תבחרו. אפשרויות הלינה מאוד (!) מגוונות, ומתאימות לכל כיס. החל מבקתות קוקוס פשוטות על קו המים, ועד ריזורטים מושקעים עם בריכה וחוף פרטי.
 
מי שמחפשים להם אי שיזכיר את תאילנד הפשוטה והרגועה של "פעם" מוזמנים להגיע לקו-ג'ום הנמצא 25 ק"מ דרומית לעיר קראבי. יש בו 3 כפרונים ובהם סך הכל 1500 תושבים. אין שם הרבה מה "לעשות", אלא אם בא לכם שהעשייה שלכם תתמקד בשחייה וברביצה על החוף וקריאת ספר, או מקסימום בטיול קטן להרים הסמוכים וצפיה בשקיעה לעת ערב. מה שנקרא, ברגוע. בקו-ג'ום יש שישה חופים בצידו המערבי ובהם מקומות לינה ומסעדות במחירים ובדרגות שונות. למידע נוסף הקליקו כאן.
 ישנן עוד פינות חמד רבות, שמתאימות לחובבי הרפתקאות ושלווה, המוכנים להשקיע קצת יותר בנסיעה בכדי להגיע אליהם. שאלו חברים או חפשו ברשת, וודאי תמצאו את מבוקשכם.

כן, זה באמת נראה ככה. ריילי ביץ' שבבמחוז קראבי.  צילום 123RF 
 

אוכל - כי זה כל כך טוב

תאילנד היא אחת המעצמות הקולינריות המרשימות, עם מטבח שמשלב טעמים מורכבים בצורה עילאית. גם האוכל עצמו שמורכב הרבה פעמים ממאכלי ים ודגים עם שלל רטבים של למון גראס, חלב קוקוס, דגים, קארי ועוד. וכמובן הירקות והפירות שהם גן עדן לכל חיך. המגוון, הצבעים, הריחות והטעמים יסחפו אתכם להרפתקה שלא תרצו לצאת ממנה. אורז ואטריות הם חלק מבסיס המטבח, והם מאזנים את המנות שמגיעות בטעמים עזים. אזורי תאילנד השונים מגישים מטבח מעט שונה זה מזה המושפע מהקרבה לגבולות הקרובים אליהם.

כשמטיילים בתאילנד לפעמים נדמה שכל מה שהתאילנדים עושים זה או לאכול או לבשל. ההרגשה הזו מתעצמת כשרואים את ריבוי אוכל הרחוב שתמצאו בכל פינה אפשרית. תמיד מישהו מטגן, מאדה או מבשל משהו מטרים ספורים מכם, כך שאין סיכוי בעולם שתהיו שם רעבים.

הדוכנים הם מקום להתנסויות, ובהחלט כדאי וכמה שיותר. כמובן, אלו שעומדים סביבם יותר אנשים הם הדוכנים שאתם רוצים לאכול מהם, שכן התחלופה של המזון וכנראה גם איכותו וטריותו טובה יותר; פירות אקזוטיים טריים וחתוכים המוגשים לכם צוננים עם קיסם עד לפה, שאת חלקם תפגשו בתאילנד לראשונה. ממתקים תאילנדים שמגיעים ארוזים בעלי בננה ומאכלים תאילנדים מסורתיים יותר כמו הפאד תאי, ראד נא, נאם פּ‏ריק ומרק טום יאם - כל אלו מנות שמוגשות חמות, עם אטריות אורז, ירקות, פלפל צ'ילי, תבלינים, רוטב דגים, בשילוב בשר או דגים או טופו. נסו, ותיהנו.

אוכל רחוב בתאילנד - אוי כמה שזה טעים. צילום shutterstock

ערים תוססות מאוד

בנגקוק, עיר הבירה של תאילנד היא עיר מסקרנת ומעניינת, שרוב התיירים עוברים בה כנקודת יציאה לאתרים אחרים, אבל מי שאוהב ערים ומה שיש להן להציע, לא יפסח על הפנינה הזו. אין הרבה ערים כבנגקוק שהמסורתי והמודרני שלובים בה יד ביד בכזה דיסוננס מטורף.

חלק מהאטרקציות המרכזיות בבנגקוק הן ארמון המלך שאמנם מלך אין בו, אבל הארכיטקטורה שלו היא זו שמושכת אליו מבקרים רבים מאוד. באותו אזור תוכלו למצוא את מקדש Phra Kaeo ובו פסל האמרלד של בודהה אותו התאילנדים מחשיבים לבעל השפעה רבה על המזל הטוב וההצלחה של תאילנד.
אם בעניין מקדשים אתם, אז אל תפספסו ביקור ב Wat Pho - הוא מקדש הבודהה השוכב. זה המקדש העתיק והגדול ביותר בתאילנד, ובו פסל בודהה ענק באורך 46 מטרים ובגובה 15 מטר מצופה זהב ומשובץ פנינים. עוד באותו ז'אנר ישנו בעיר מקדש הבודהה המוזהב, מקדש השיש, ועוד מבנים כאלה ואחרים שהזהב, ההוד וההדר שולט בהם. ככה זה, התאילנדים אוהבים את הבודהה שלהם מצועצע, וכמה שיותר יותר טוב. 

לשוחרי התרבות שביניכם, בבנגקוק יש מספר מוזיאונים: המוזיאון הלאומי שם תוכלו בעיקר ללמוד על האמנות התאילנדית. מוזיאון הסירות המלכותיות שבו מוצגות סירות ששימשו במלחמות ובאירועים מלכותיים.

עוד כדאי לבקר במתחם צ`יינה טאון שבמרכז בנגקוק. אלה מספר רחובות צפופים ובהם המוני דוכני ממכר של חפצים מכל סוג, בעיקר מהסוג המזוייף. יש שם גם שוק אוכל מהנה שרובו סובב סביב המטבח הסיני.

אם בא לכם לקחת רגע אויר מכל ההזייה הבנגקוקית שנכנסתם אליה במלוא המרץ, צאו לסיבוב בפארק לומפיני, מומלץ בשעות אחר הצהריים שאז פחות חם. 

שילוב מהפנט בין ישן לחדש. צילום 123RF

שווקים רבותי, שווקים

קניות בבנגקוק זה "מאסט". ישראלים רבים שפוקדים את העיר חורשים אותה בכדי לקנות את הדברים הכי "שווים" ומיוחדים, וכמובן, זולים.

רחוב הקוואסן (Khao San) שחלקכם גם תלונו בו או בסביבתו, מציע לכם חוץ מאכסניות, מלונות ומסעדות אווירת שוק כייפית, עם הרבה דוכנים, כאלה שגלויים לעין וכאלה שאם תיכנסו קצת לתוך הסמטאות תגלו אותם. בגדים, אוכל, פריטי אמנות, ועוד.
ליד הקוואסן תמצאו את שוק בנגלמפו (Banglamphu Market) שגם בו יש הכל מהכל. צפונית ממנו נמצא שוק הפרחים, שהוא מיוחד וכיף לשוטט בו ולחזות במה אפשר לעשות עם פרחים (רמז, הרבה מאוד).

שוק שאתם חייבים לבקר בו כשאתם בבנגקוק, הוא שוק סוף השבוע- Chatuchak (הוא נקרא כך למרות שהוא פועל כל השבוע) ובו יותר מ8,000 דוכני ממכר מכל סוג אפשרי. קחו לכם חצי יום לשוטטות שם. הוא גדול ויש הרבה מה לראות.

כמובן שאתר "חובה" נוסף הוא השוק הצף: סירות קאנו מעץ עמוסות בשלל ירקות ופירות, ואף מאכלים מוכנים למאכל. הסיור הוא בתוך סירה משלכם, ותוכלו לעצור, לטעום ולרכוש מכל מה שיפתה אתכם. זו בעיקר חוויה נהדרת, אמנם תיירותית אך מהנה עד מאוד. שימו לב שהשוק ממוקם 100 ק"מ דרומית לבנגקוק, וכדאי להגיע מוקדם ולהימנע מהחום והצפיפות.
וסוד קטן שנגלה לי לאחרונה. מסתבר שישנו שוק צף ממש בבנגקוק עצמה שפועל בסוף השבוע. מדובר בשייט של שעה וחצי וביקור בכפר אותנטי. רוב המבקרים הם מקומיים, וזה משנה את כל התמונה (והמחירים..). בקשו להגיע לmayom, ומשם כבר תמצאו את הדרך. 

לשוט ולטעום מהכל. צילום 123RF



ומילה אחרונה על שני דברם שאתם פשוט חייבים לעשות. האחד זה מסאז'. מסאז' פנים, רגליים, ראש או גוף - מה שזה לא יהיה, רק תעשו.  זה זול נורא בהשוואה לארץ וזה נפלא. 
והשני - שייקים. שייקים של פירות בתאילנד נפוצים בכל מקום. הפירות האקזוטיים נטחנים על בסיס מיץ או חלב ועם קצת קרח הופכים להיות הדבר המרענן הבא. אתם תמצאו אותם בדוכנים שבעיר, בחופים  ובדרכים.
אז תזכרו: לשתות שייק, לעשות מסאז'. 
ותהנו!   

 

 


אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
עוד כתבות של נופש בחו"ל - טיסות, דילים ויעדים חמים
האם נדמה לכם לפעמים שבגלגול קודם הייתם רוזן וקיסרית שחיו בטירת פאר אי שם באירופה? שבמקום ג'ינס וגופיה אתם תראו הרבה יותר טוב בשמלה נפוחהעם מחוך, וחליפת שלושה חלקים עם הרבה מאוד כפתורים? אם כך, יכול מאוד להיות שהטיול הבא שלכם צריך להתמקד בטירות מיוחדות שמונחות בנוף יוצא דופן.  
להמשך קריאה
תחום הנופש בארץ סובל לעיתים מתדמית בעייתית בתחום הנקרא "נופש יוקרתי". ולא סתם: היו מקרים מתועדים רבים אשר הצביעו בברור על ליקויים באיכות המובטחת או במתן שירות לקוי.
להמשך קריאה
סוף השבוע הגיע. ארזתם את התיקים, יצאתם לדרך, עמדתם בפקקים כמו כל ישראלי ממוצע, וכל הדרך התנחמתם בכך שאתם "עולים צפונה" וכשתגיעו לצימר בטח יקבלו אתכם טמפרטורות קרירות ונעימות, כאילו לפחות הגעתם לכפר הררי באירופה. ואז הגעתם- ו.... חם מוות.
להמשך קריאה
רוצים לצאת לחופשה עם הילדים אבל חוששים מהעלות הגבוהה? הנה הזדמנות מצוינת להכיר מקומות אירוח שמציעים נופש משפחתי במחירים שפויים
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!