חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

בלי וויז, בלי סמארטפון: רק אתם והירח - נופש זוגי בטבע

 איזו אסוציאציה עולה לכם כשאתם שומעים את המילה "קמפינג"? עד כמה לינה בשק שינה מתחת לכוכבים עושה לכם את זה, ולמה בכלל לישון בשטח כשאפשר לקחת צימר משודרג ומפנק? התשובה היא פשוטה: השהות בחוץ והקרבה לטבע נוגעות לנו בנקודות שהתרבות המודרנית השכיחה מאיתנו.
אז הפעם, בלי מסכים מרצדים, ללא וואטאספים ורחוק מכל הפרעת קשב אחרת, ניקח פסק זמן, ונצא לבדוק למה בכלל כדאי "להתנתק" מהרעש המודרני, ולהתחבר מחדש, אי שם בטבע מתחת לירח המלא. חופשה שהאטרקציה המרכזית בה היא: אתם, שקי השינה שלכם, ערכת הקפה, ושמיים זרועי כוכבים.
 

אוסנת שפרלינג
20/02/2019
 

אני ואתה ומיליון כוכבים 

נותרה בערך שעה עד השקיעה ובדיוק מצאתם את ה"ספוט" שלכם ללילה. אחרי התמהמהות קלה שכללה ניווטים בשטח, וכמה טילטולים של הרכב על דרך העפר, הגעתם. כמובן שאז רציתם לסמס לעמי ומאיה תמונה של המקום - אחרי הכל זו הייתה המלצה שלהם ופה הם החליטו למסד את הקשר, אבל אז גיליתם - שאין כאן קליטה סלולרית בכלל...

החושך המתקרב לא השאיר לכם הרבה זמן, אז התחלתם לפרוק את הציוד מהרכב, וניגשתם למלאכת הקמת האוהל. כשהוא עמד מוכן, גילגלתם לתוכו כמה מזרנים ושמיכות, ואחרי דקות ספורות הקן שלכם ללילה הקרוב היה מוכן ומזומן ואף מזמין ביותר. לא עבר זמן רב עד שהלהבות הראשונות של המדורה דלקו, ובאופק השמש נפרדה מהיום בגוונים של ורוד כתום. התה התחיל לרתוח בפינג'אן וריח של עשבי תיבול עלה בנחיריים. לאט לאט העיניים התחילו להתרגל לחשיכה שירדה. אז הבנתם שעבר הרבה (מאוד) זמן מאז שראיתם זה את זו לאורה של מדורה, אי שם בפינה שכוחת אל, באינטימיות שקטה ועוטפת.

אז רוב הסיכויים שחרף התיאור מעורר החשק הנ"ל עדיין לא הייתם מחליפים את המיטה הנוחה והמקלחת החמה שלכם במגורי אוהל פשוטים כדרך קבע, אבל רבים מאיתנו מחפשים אחת לזמן מה אחר השהות במרחב טבעי זה או אחר: אם במרחבי המדבר, לחופו של ים או לצידו של הנחל. יש כנראה איזו פעימה פנימית שמבקשת להתנתק לרגע מכל רעשי הרקע שסוחפים אותנו ונדמה לנו לפעמים שהם "החיים" (רמז: הם לא), וקוראת לנו להתחבר לחוויה אחרת שמתרחקת מהחוץ ומתקרבת לבפנים. אמנם האבולוציה הביאה אותנו עד הלום, ועברו שנים רבות מאז ישבנו באוהלים כדרך קבע, אך הזיכרון הקדום טמון בנו (כן,גם בך),והכמיהה אל המרחבים עודנה מפעמת בלב, גם אם קצת קשה כבר לשמוע אותה.

עכשיו זה רק אתם, והטבע. צילום: שאטרסטוק 
עכשיו, אמנם ישראל מדינה לא גדולה, אבל יש בה לא מעט מקומות מצויינים לקמפינג וגם קהל הולך וגדל של אנשי ונשות שטח שלא היו מביישים את אינדיאנה ג'ונס וחבריו. חלק מהמקומות מוכרים יותר, חלקם פחות, ויש את אלה שתגיעו אליהם רק כי חברים טובים סיפרו לכם (אחרי שהשביעו אתכם שלא לגלות לאף אחד).
חלק מכם יגיעו עד לאיזור חניית הלילה ברכב, וחלק ברגל, אבל על כולכם לזכור כי יש מקומות רבים המוגדרים כשמורת טבע או שטח אש, או כאלו שפשוט אסורים לחניית לילה (כולל איסור על הדלקת אש וכדומה).לכן, שימו לב שעליכם האחריות לוודא שאין בסביבה שילוט שמורה על כך. אלא אם אתם מעוניינים להתעורר בבוקר מתחת לשפמו הרוטט של שמעון הפקח, ולשלם לו על העבירה שביצעתם הרבה מדי כסף. 


להיות בשטח להרגיש בבית 


חשוב לזכור לגבי השהות בשטח - שלא כולנו מצויידים ברכבים שיכולים להכניס אותנו עמוק לשטח, ובכלל, לא לכולם  מתאימה חווית שטח "הארד קור". לכן, במיוחד עבורכם, שרוצים להרגיש טבע - אבל לא מתחשק לכם לכתת רגליים בלילה, כשאתם בדרך להתפנות בחורש מעל אבנים וקוצים, אלא דווקא מתאים לכם מקום מסודר ונוח, הנה הם לפניכם, כמה מהמקומות שיציעו לכם גם אוהלים להשכרה, מקלחת חמה (לא תמיד), מטבח מאובזר ועוד "פינוקים". בשנים האחרונות צצו לא מעט מתחמים מצויינים כאלה (הכניסה בתשלום כמובן), שהם אופציה מצויינת כשלא רוצים צימר, וגם לא רוצים "להיזרק" טוטאלית. הנה כמה מהם לפניכם: 

לינת שטח במשק חפר - מצפה אבירים
מתחם קמפינג שממוקם ביער מתחת לעצי אלון בין שבילים מתפתלים בהם תוכלו להלך ולספוג שלווה גלילית. על העצים תלויים ערסלים. במקום: מקלחת חמה , מטבח מאובזר, גז לבישול, סאג' ומקום למדורה , שירותים נקיים ועוד. ניתן להזמין מזרנים, להשכיר אוהלים, ולצאת לטיול בנחל כזיב הקרוב.
הייחודיות: המיקום הוא ביער יפייפה,עם נקודות יציאה לטיולים, ואפשרות לטיולי סוסים ותומקארים. בנוסף יחכה לכם מקרר מלא בהפתעות כמו גבינות עיזים ויין משובח. את התשלום תשאירו בקופסא.
לאתר הבית: משק חפר מצפה אבירים.

החניון הירוק - בית הלל
מדשאות אין סוף (30 דונם), המון צל טבעי מצמרות העצים (פקאן ואחרים), נחל זורם, מקום נקי ושקט. זהו מתחם הקמפינג החניון הירוק שממוקם לפני הכניסה למושב בית הלל שבגליל העליון.
ניתן להביא אוהל ולהקים במקום או לשכור אוהל אינדיאני - על בסיס מקום פנוי. במקום יש מקלחות חמות, תאורה עד חצות, מזרנים להשכרה,וברזיות עם מים טובים לשתיה. לאחרונה נפתח במקום בר-קפה אשר מציע ארטיקים, קפה איכותי, בירות, יין ועוד.
הייחודיות: שקט ושלווה אמיתיים (במקום אסורה השמעה של מוסיקה), והכי חשוב, את האוהל שלכם תוכלו למקם כ-50 מטר מהנחל הזורם. בנוסף, כמות האורחים מוגבלת ואין לשריין מקום מראש.

קמפינג בגן לאומי אכזיב
למי שרוצים ללון ליד הים אבל רוצים מקלחת לשטוף את החול לפני השינה, גן לאומי אכזיב הוא המקום לכך. במקום יש שירותים ומקלחות (עם מים קרים), שולחנות פיקניק, מקום להבערת אש ומתקני מנגל. ניתן לצאת לטיול לשמורת ראש הנקרה הקרובה.
הייחודיות: שתי לגונות מהממות ביופין ובריכות ים, עמוקה ורדודה, שילוב של הטבע עם מעשי ידי אדם.
לשמוע את הטבע -  להתחבר לעצמכם. צילום: שאטרסטוק
 

על שועלים וחיות אחרות

א' (השם שמור במערכת), מספר לי שנסע עם זוגתו לקמפינג בירדן. עד כה, זה נשמע  די רגיל. אבל, השניים בחרו בטיימינג מעולה עבור חופשת השטח שלהם: באמצע השבוע, ולא בחגים או במועדים חשובים לאחת משלוש הדתות. סתם יום של חול. כך הם מצאו את עצמם לבד, על גדות אגם פרטי שמהווה חלק מהירדן. הם יכלו לשמוע ולחוש את הטבע מקרוב, ולהרגיש שהם "בעולם אחר" ליממה אחת תמימה. בלילה, כשהירח כבר היה במרכז השמיים, הם שמעו את קולותיהם של חיות הבר, ביניהם תנים ושועלים, ואף התעוררו לקריאותיהם של העגורים שהחלו בנדידתם.
אז נכון, לא תמיד קל לקחת יום חופש סתם ככה באמצע השבוע, אבל זה בהחלט משתלם. 

מאמי, לקחת את הפנס? 

אז מה כדאי לקחת ללינה בשטח? טוב, זה תלוי במקום שבו תבחרו וגם בסדרי העדיפות שלכם. יש את אלו שפחות מעניין אותם אם לקחו את האוהל אבל את הגיטרה לעולם לא ישכחו. שימו לב שאם בחרתם במקום מסודר, סביר להניח שזה יוריד הרבה פריטים מרשימת הציוד שלכם, עד לרמת האוהל ומזרנים שאפשר לשכור במקום, מי שתיה, עצים למדורה ועוד. 

אבל, אם אתם יוצאים באמת לשטח, סביר להניח שתרצו לקחת איתכם מעבר לאוהל ומזרן עוד כמה דברים, ביניהם: פנס וסוללות - כי כשיורד החושך, ואת בדיוק צריכה פיפי, לא בא לך לעשות פליק פלאק על הסלעים ולנחות על איזה בואש שעבר בדיוק בסביבה. חומר דוחה יתושים - כי עקיצות זה לא סקסי. ואם יש לכם כילה, מה טוב.
כמו כן שמיכה טובה ללילה ואפילו זוג גרביים מפנקות, כי כשמתחיל להתקרר בחוץ אז באוהל וודאי שלא יהיה חם. ההמלצה שלי היא לקחת גם כרית, ומי שיש לו/ה שינה קלה: שימו אטמי אזניים בתיק. נסו שלא לשכוח את ערכת הקפה והגזיה (מנסיון), יחד עם כמה בקבוקי מים לשטיפת ידיים ושתיה. 

לשטח חוקים משלו 

הפעם, בשונה מחופשה בצימר, אתם יוצאים אל השטח, מה שמשאיר יותר מקום לבלתי צפוי.
עכשיו, זה נחמד שהחלטת לקחת את אהובתך ללילה פראי שהיא לא תשכח, אבל שים לב שהיא לא תשכח אותו מהסיבות הנכונות. כלומר, תוודאו שאתם ממלאים אחר חוקי השטח שאומרים למשל להביא איתכם שקיות זבל ול ק ח ת את הזבל איתכם. לא לתלות אותו על עץ, לא להחביא אותו בחורש, ולא לשים אותו על פח האשפה היחיד שנמצא שם שכבר עולה על גדותיו. כמו אל תזרקו שום קליפה של ירק או פרי בשטח. "זה אורגני" לא תופס לגבי קליפות תפוזים כשאתם באמצע יער אורנים. הנה קישור לעוד כמה מחוקי השטח החשובים.

שנית, אם אתם נוסעים לעשות קמפינג באיזור נהר הירדן למשל, שימו לב שהשעות לחניית הרכב לצד הנחל מוגבלות וחריגה מהן עלולה לעלות לכם בקנס. אאוצ'. אם לחוף הים אתם מכוונים, שימו לב שבחופים שאינם שמורות טבע מותר לשים אוהל אך לא מתחת לצוקים. אם את הקמפינג הבא שלכם אתם מתכננים לעשות ביער (ולא בחניון מוסדר), אז כדאי שתדעו שחל איסור להבעיר אש.
כמובן שבסוף השהות בטבע, כשאתם כבר מקופלים וישובים חזרה ברכבכם, תנו מבט מקיף על השטח ובדקו שלא השארתם דבר מה אחריכם. אף אחד לא רוצה להיתקל בגרב התרמית שלכם, יקרה ככל שתהיה.
הזדמנות לחשוף את כישורי השטח שלכם. צילום: שאטרסטוק
 

אז, מה החאן שלך? 

בעשור האחרון ואף יותר נפתחו בישראל המון חאנים ברמת אבזור ואירוח גבוהה, ויחד עם זאת באווירת האוהל וה"מחנה". ברבים מהם ניתן גם להקים אוהל משלכם ועדיין להנות למשל מארוחת בוקר או ערב שמוגשת בחאן. בחאנים כאלה יש בקתות מבוץ, מקש, מכפות תמרים ומאבן, עם קמין עצים, עם בריכה לשיכשוכים, עם "הוט-טאב" לכוכבים, ועוד ועוד.
אגב, זו הזדמנות ללון במקום מיוחד (שלרוב יהיה זול יותר מצימר יוקרתי), ועדיין ישאיר בכם חותם של חוויה שונה מהרגיל. חאנים רבים ממוקמים באיזורים שפתוחים לנוף טבעי בראשיתי, ומהווים נקודות יציאה מעולות למגוון מסלולי טיול ואטרקציות.. דוגמאות לחאנים כאלה הם: חאן בארותיים  וחאן השיירות בדרום, חאן נחל אל על  שבדרום רמת הגולן, ועוד רבים וטובים. 

לסיכום, אם אתם זוג לא "מפונק" מדי, ובא לכם לשנות אוירה ולהתחבר קצת למקצב של הטבע, שימו פעמיכם לאחד ממתחמי הקמפינג וחניוני הלילה, ותעניקו לעצמכם חוויה מתקנת לכל אותן פעמים שיצאתם ללינת שטח ואמרתם לעצמכם שזו הפעם האחרונה.

קחו בחשבון שהרבה השתנה בתחום הזה, כולל התפיסה של בעלי המתחמים. הם מבינים שמה שאתם מחפשים: מקום נעים, לא צפוף, קרוב לטבע ונקי שמשאיר טעם של עוד - זה בדיוק מה שהם רוצים לתת לכם. וכל מה שנותר לכם זה רק לבחור.

חופשה נעימה!


אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של
עוד כתבות של
נו, אז איך הכרתם? גללתם ימינה והיה לכם "מאצ'"? נפגשתם בבאר אפלולי? או אולי זה היה במדבר בסדנת "מציאת האני הפנימי"? ובכן, התשובות לשאלה הזו הן תמיד מגוונות ומפתיעות. כמו שאתם יודעים, שדה ההכרויות עלול להיות גם שדה מוקשים, וצריך לדעת איך להתנהל בו עם מינימום פגיעות ומקסימום הצלחות. אז איך עושים את זה? והאם עדיין, מה שכולם מחפשים הוא באמת אהבה?יצאתי לחקור את כל הדרכים להכיר בני זוג לקראת חורף 2021. יש האומרים שהאהבה מגיעה בזמן ובמקום הכי לא צפוי. האמנם? 
להמשך קריאה
במילה אחת - תעשייה. בשלוש מילים - היום המיוחד שלכם. חתונות, רבותיי וגבירותיי, הן כבר מזמן לא רק אירוע שבו הזוג שהחליט להתאחד בברית הנישואין מזמין את משפחתו ומכריו לשמוח ולחגוג ביחד איתו. חתונות הפכו להיות הפקת ענק מסחררת, אליה נכנסים שני אנשים תמימים בסך הכל שמוחם נשטף בפנטזיות אין קץ על החתונה "המושלמת". אז הגיע הזמן לבדוק האם היא קיימת, אותה חתונה מושלמת, ואיך נראה הדבר הזה שלא מרבים לדבר עליו. נו, אתם יודעים, החיים שאחריה.
להמשך קריאה
אם בא לכם לצאת לנופש יוקרתי, אבל לא לטוס רחוק מדי, יוון היא הפתרון שלכם. קרובה, רגועה, רומנטית וגם תוססת ומציעה אינסוף אפשרויות לזוג שמחפש נופש אמיתי. הנה כמה ממלונות הבוטיק ה"שווים" ביותר שמצאנו, לנופש יוקרתי במרחק שעה וחצי טיסה מתל אביב.
להמשך קריאה
בין אם רק התחלתם לצאת לפני כמה שבועות או שאתם מתקרבים לחגיגות חתונת הזהב שלכם, אין כמו בילוי זוגי רומנטי שהוא רק של שניכם. יש כל כך הרבה צימרים בצפון לזוגות (וגם כמובן צימרים למשפחות, אבל לענייננו הפעם נתרכז רק בשניכם) – וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לארוז ולנסוע צפונה אל חופשה מפנקת שבה תוכלו ליהנות מן ה"ביחד" שלכם.אבל מה תעשו כשתגיעו לצימר? הנה כמה הצעות שיעניקו לחופשה שלכם אופי רומנטי ובלתי נשכח:
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!