חפשו סוג חופשה, אזור או משהו ספציפי:בדיקת זמינות ומחירים במועדפים שלי
חיפוש
לחצו על ההעדפות שלכם:
חפשו יעד בארץ או משהו ספציפי
מה מחפשים?

חפשו מה שבא לכם...

עד
זוג
משפחה
קבוצה
יוצגו מקומות המתאימים לזוג
הוספת חדר נוסף
הוספת חדר נוסף
המשך
תמצאו לנו משהו
הצג זמינות ומחירים
אזור אישי
להתחברות לאתר
כניסה / הרשמה
0 חיפושים שעשיתי
0 חיפושים
לא נבחרו
עוד לא חיפשת כלום
המועדפים שלי
מקומות
לא נבחרו
מקומות בהם צפיתי
מקומות
לא נבחרו
ההזמנות שלי
הזמנות
לא נבחרו
לא בוצעו הזמנות
הכל
הזמנות עבר
הזמנות עתידיות
עדיין אין לך הזמנות. במידה וביצעת הזמנה בעבר עליך להתחבר להתחברות לחץ כאן
ההודעות שלי
הודעות
ההודעות שלי
אין הודעות חדשות
חוות הדעת שלי
חוות דעת
רוצים לכתוב חוות דעת? התחברו לאתר
הצעת מקום אירוח לשעת חירום
הטיפ של הטופ

מה זה פה, שוק? חמישה שווקים מומלצים מסביב לעולם

כשאנחנו מטיילים בחו"ל, הביקור בשוק המקומי הוא חלק חוויתי מהנה במיוחד, כזה שיעמיק את ההיכרות שלנו עם התרבות המקומית, האוכל, המוסיקה, ועוד. אין דבר יותר כייפי מלשוטט בין הדוכנים ולגלות חפצים ומיני מאכלים מסקרנים וחדשים לעין ולחיך. 
הדיבור עם הרוכלים, ההתמקחות (שוק, בכל זאת), והחזרה הביתה עם מזכרות ייחודיות שתמיד יזכירו את ה"טיול ההוא".
אז מהם השווקים ה"שווים" במיוחד, ואיך אומרים "כמה זה עולה" בכל מקום? 

אוסנת שפרלינג
20/02/2019

צ'אטוצא'ק - הכל ובגדול

צ'אטוצא'ק הוא השוק הגדול ביותר בבנגקוק שבתאילנד, ושוק ה"וויקנד" הגדול בעולם. לא פחות מ-15 אלף דוכנים יש בו, וקרוב למאתיים אלף מבקרים.  השוק מחולק לאזורי נושא, למשל: בגדים ואקססוריז, מלאכות יד, קרמיקה, רהיטים ועוד. הסחורה בו זולה אך כמובן שניתן להתמקח והישראלים שבינינו לרוב לא מדלגים על האופציה הזו (רמז, אל תביכו את עצמכם). השןק הוא שוק צבעוני ורועש, וניתן למצוא בו חפצים, רהיטים, עציצים, לבוש, מוסיקה, ספרים, וכל מיני סחורות שונות ומשונות. תאילנד, בכל זאת. 
קחו לכם חצי יום לשוק הזה, לבשו בגדים קלילים כי חם ולח מוות, קחו תיק גב נוח עבור הרכישות החדשות, ותשתו הרבה תוך כדי.  
בשורה תחתונה - איך אומרים "כמה זה עולה" בתאית - נִי רַקַה תוֹרַי? 


תורכי תורכי

הבזאר הגדול Kapali carsisi שבאיסטנבול הוא שילוב מנצח (ומקורה) של אתר תיירות ואתר קניות. התחלתו (הפחות חיובית) בסוף המאה ה-15 כמרכז לסחר בעבדים. כיום הוא מוכר כאחד הבזארים הגדולים והמפורסמים בעולם. בבזאר כ-4000 חנויות ב-60 רחובות המסודרים לפי נושאים. כדאי ורצוי להתמקח, אך ראו הוזהרתם, הסוחרים ממולחים ויודעים היטב את מלאכת המיקוח ולא רק בשפה אחת.
שורה תחתונה - איך אומרים "כמה זה עולה" בתורכית - קַאצ' פָּרַה?


אווירה וסטייל ב'קמדן'

שוק קמדן שהחל לפעול בשנת 1947 כשוק זמני, הפך עם הצלחתו לקבוע, והוא ידוע כיעד "חובה" למבקרים בלונדון. בשוק קמדן ניתן למצוא הכל: מלאכות יד, מוצרי מזון, תקליטים,  ואפילו הופעות רחוב שמתרחשות בספונטניות מידי פעם. זה שוק תוסס וצבעוני, ובסוף השבוע פוקדים אותו כמאה אלף איש. את השורה התחתונה הזאת אנחנו מקווים שאתם כבר יודעים.


צ'יק צ'אק בצ'אנדאני צ'וק

השוק הזה, שמשמעות שמו היא "שוק הירח" הוא שוק אחד גדול שמחולק לכמה שווקים קטנים:תבלינים, תכשיטים, בדים, בגדים, ירקות ופירות. השוק הזה מיועד לאמיצים שביניכם, כיוון שהצפיפות, הרעש, הריחות והפיח הניו-דלהי מככבים בו בעוצמה.
שורה תחתונה - "כמה זה עולה" בהינדי - קיטנה פייסה?


צ'יפס, גבינה וממתקים

אלברט קאופ Albert Cuypmarkt הוא שוק חביב באמסטרדם שמותאם לחובבי אוכל הרחוב. דוכנים ממוקמים במרכזו ובצידו חנויות ובתי קפה. כאן תמצאו את הסטרופ וואפל המפורסם, הצ'יפס עם מגוון הרטבים, גבינות הולנדיות, שוקולדים ועוד. גם בגדים, תיקים, נעליים ומזכרות יחכו לכם כאן.
בקיצור נעים לשוטט כאן, כי זוהי אמסטרדם. ובכל זאת כשתצטרכו, כדאי שתדעו איך אומרים כמה זה עולה בהולנדית - הואפיל קוסט דאט?




*התמונות מתוך אתר 123RF 

אז לא משנה לאן תסעו, העיקר - חפשו את השוק המומלץ של האזור.
כאן אמנם סקרנו את השווקים הגדולים והמוכרים, אבל לפעמים כדאי לחפש דווקא את הפחות מוכרים, האלטרנטיביים, הקטנים, ושם למצוא את המציאות האמיתיות.



אוסנת שפרלינג
אוסנת שפרלינג
חיה ונושמת את הגליל כבר כמעט 20 שנה, מגדלת ילדה מקסימה וגינת ירק.  
שמחה להיות חלק מצוות כותבי התוכן של אתר הפסגה, ולהנות מהיצירתיות ומהחדווה שהכתיבה מאפשרת.
קריאה נעימה וחופשה נעימה!
 
עוד כתבות של
עוד כתבות של
כאשר אתם מחפשים מקום אטרקטיבי שיתאים לטיול של אנשים מבוגרים, כדאי לכם לחשוב על מטולה. ראשית בגלל הסיבה הפשוטה כי זו הנקודה הכי צפונית בארץ ואין יותר צפונה ממנה. תסכימו כי זה מרגש במידה רבה. מלבד זאת מדובר בעיר הנמצאת בראש של גבעה שהיא בגובה  530 מטרים מעל פני הים. היא משקיפה על כל הרי הגליל הירוקים, על הר החרמון עם הפסגות הלבנות, על עמק החולה הססגונית ועל עמק עיון. היא מוקפת במדינה השכנה לבנון בגבולות מזרח, צפון ומערב.
להמשך קריאה
שהות בים המלח זה משהו שצריך לתכנן, פשוט כי הוא לא מתאים לכל עונה, אלא אם כן אתם רוצים לנפוש במלון עצמו בלי להוציא את האף. אנחנו דווקא היינו ממליצים (למי שאוהב לטייל קצת) להגיע לים ההולך ונעלם בזמן שמאפשר גם טיול באזור , כי יש הרבה מה לראות ולעשות מלבד הציפה הידועה עם העיתון ביד.
להמשך קריאה
מהאחוזה שמצטלמת מושלם לאינסטגרם ועד המתחם בלוקיישן הסודי בגליל – מצאנו לכם צימרים יוקרתיים שאתם חייבים לבקר בהם לפחות פעם אחת
להמשך קריאה
החגים בכלל ופסח בפרט מעוררים בחלקנו תחושות נעימות ובחלקנו את הצורך להתפלל שזה יעבור כבר, וכמה שיותר מהר. הנסיעות הבלתי נגמרות, הפקקים שתוקעים אתכם מרגע שיצאתם מפתח הבית, המפגשים האינסופיים עם הדודים שמתעקשים להיכנס לכם לקרביים עם שאלות חודרניות, והאוכל, האוכל שבהתחלה היה חגיגי, טרי ומזמין, והפך לאיטו לגיבוב של שאריות משלוש ארוחות שונות. אז נחשו מה? אפשר גם אחרת. ובדיוק על זה מדברת הכתבה הבאה: 
להמשך קריאה
כל הזכויות שמורות ©
הרשימות שלי
הודעות
ההזמנות שלי
התחברות
WhatsApp
היי, כאן רום :)
אם אתם צריכים אותי כדי לעזור לכם לסגור חופשה, אני כאן!